loader image

جستجو

Trump's satisfaction with the seizure of Ukrainian territory

یاهو نیوز:
رضایت ترامپ نسبت به تصرف خاک اوکراین

مرکز مطالعات سورین

چکیده

وبگاه «یاهو نیوز» در گزارشی ضمن اشاره به مصاحبه اخیر ترامپ با شبکه فاکس نیوز،‌ از  رضایت ترامپ نسبت به تصرف خاک اوکراین خبر داد.

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین، وبگاه یاهو نیوز در گزارشی اعلام کرد: رسانه‌های آمریکایی گزارش دادند که شبکه فاکس‌نیوز بخشی از مصاحبه اخیر ترامپ با این شبکه را سانسور کرده و آن را اصلا پخش نکرده است.

ظاهراً ترامپ در بخشی از مصاحبه با فاکس‌نیوز که به گزارش رسانه‌های آمریکایی توسط فاکس‌نیوز تقطیع شد، گفته است که برای پایان دادن به جنگ روسیه با اوکراین، ممکن است به روسیه اجازه دهد تا بخش‌هایی از خاک اوکراین را تصرف کند.

دونالد ترامپ مدت‌ها اصرار داشت که اگر او هنوز رئیس‌جمهور بود، جنگ اوکراین هرگز اتفاق نمی‌افتاد و تا آنجا پیش رفت که «انتخابات تقلبی» را به دلیل تهاجم بی‌دلیل روسیه مقصر دانست.

در طی مصاحبه رادیویی، رئیس‌جمهور سابق سرانجام فاش کرد که چگونه شخصاً از جنگ جلوگیری می‌کرد. به گفته ترامپ، تنها کاری که او باید انجام می‌داد این بود که اجازه دهد روسیه بخش‌هایی از اوکراین را «تصرف» کند.

ترامپ افزود که روسیه در زمانی که او در کاخ سفید بود هیچ چیزی را تصاحب نکرد.

رئیس‌جمهور سابق سپس افزود: «می‌توانستم مذاکره کنم. در بدترین حالت، می‌توانستم برای تصاحب چیزی معامله کنم، رک و پوست کنده، مناطق خاصی وجود دارد که مناطق روسی‌زبان هستند، اما شما می‌توانستید به توافق برسید.»

در هفته‌های اخیر، ترامپ بارها لاف زده است که پایان دادن به بحران «آسان» است و مدعی است که رسیدن به توافق صلح بین روسیه و اوکراین تنها یک روز طول می‌کشد.

او گفت: «ما می‌توانیم در 24 ساعت با رهبری درست به درگیری اوکراین پایان دهیم.»

و اگرچه هنوز ماه‌ها از حضور او در فاکس‌نیوز می‌گذرد، به نظر می‌رسد پخش دیشب نشان‌دهنده از بین رفتن روابط پرتنش بین ترامپ و فاکس است. این شبکه همچنین سخنرانی ترامپ را در آخر هفته گذشته به‌طور زنده پخش کرد.