loader image

جستجو

Who will be the next leader of the UK1

اکونومیست:
رهبر بعدی بریتانیا چه کسی خواهد بود؟

مرکز مطالعات سورین

چکیده

نشریه «اکونومیست» در یادداشت تازه خود به بررسی این سوال پرداخت که رهبر بعدی بریتانیا چه کسی خواهد بود؟

فهرست مطالب

 به‌گزارش مرکز مطالعات سورین،‌ نشریه اکونومیست در یادداشت تازه خود نوشت:این کوتاه‌ترین دوره نخست‌وزیری تاریخ و همچنین یکی از آشفته‌ترین‌ها بود.

در 20 اکتبر، درست چهل و پنجمین روز ریاستش، «لیز تراس» گفت که از سمت نخست‌وزیری بریتانیا استعفا خواهد داد.

با انجام این کار، او راه را برای بریتانیا برای به دست آوردن سومین نخست‌وزیر در سال جاری باز کرد.

تراس در دوران تصدی خود، اعتبار مالی بریتانیا را با کاهش بودجه که منجر به سقوط پوند، جهش در بازده اوراق قرضه و مداخله اضطراری بانک انگلستان شد، از بین برد.

یک استراتژیست بازار، حق بیمه‌ای را که به‌طور ناگهانی توسط سرمایه‌گذاران در بدهی دولت بریتانیا دریافت می‌شود، «ریسک احمقانه» نامید.

«جرمی هانت» -صدراعظم دوم او- اکنون در حال آماده‌سازی اقدامات محنت‌زایی برای پر کردن بقیه حفره‌های مالی است. تراس هنوز از نظر فنی در سمت خود است، اما سابقه او به‌طور سیستماتیک پاک می‌شود.

اگرچه بودجه کوچک، مخرب‌ترین قسمت دوران تصدی او بود، اما خروج وی نیز با استعفای سوئلا براورمن، وزیر کشور تندرو او در 19 اکتبر و بعدازظهر همان شب در مجلس عوام با رأی‌گیری پر هرج‌ومرج در مورد فرکینگ همراه بود.
همان‌طور که آشکار شد، او کنترل حزب خود را از دست ‌داده بود و نمایندگان بیشتری تصمیم گرفتند علیه وی حرکت کنند؛ قطره‌ای از درخواست‌ها برای استعفای او به یک رود تبدیل شد؛ تراس قبل از تبدیل ‌شدن به سیل استعفا داد.

اکنون توجه‌ها به این است که چه کسی خواهد آمد. ریشی سوناک، صدراعظم سابق دیگر، که حمایت بسیاری از نمایندگان مجلس را در رقابت‌های رهبری تابستان به دست آورد، اما در رای گیری در میان اعضای حزب از تراس شکست خورد، در میان افراد مورد علاقه است.

شهرت او با ناآرامی‌های چند هفته گذشته افزایش‌یافته است: در طول کارزار تابستانی، سوناک هشدار داد که برنامه‌های تراس برای کاهش مالیات بدون بودجه، باعث سقوط استرلینگ و افزایش هزینه‌های وام مسکن خواهد شد.

همچنین «پنی موردانت» -رهبر مجلس- که در آخرین رقابت رهبری، سوم شد و تنها با هشت رای از تراس در میان نمایندگان مجلس عقب افتاد، در رقابت حضور دارد.

«بوریس جانسون» که در کارائیب تعطیلات خود را سپری می‌کند نیز مورد توجه هوادارانش قرار می‌گیرد.