loader image

جستجو

The different narratives of America and Russia about the Black Sea incident3

الجزیره:
روایت متفاوت آمریکا و روسیه در مورد اتفاق دریای سیاه

مرکز مطالعات سورین

چکیده

شبکه «الجزیره» در گزارش تازه خود از روایت متفاوت آمریکا و روسیه در مورد اتفاق دریای‌ سیاه، خبر داد.

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین، شبکه الجزیره در گزارش تازه خود خبر داد: سخنگوی پنتاگون در کنفرانسی مطبوعاتی گفت، روند برخورد جنگنده‌های روسی با پهپاد آمریکایی بر فراز دریای سیاه، حرفه‌ای نبوده است.

وی افزود: با مقامات روسی درباره حادثه پهپاد آمریکایی در آسمان دریای سیاه صحبت نکرده‌ایم. این پهپاد در حال انجام ماموریت تجسسی در فضای بین‌المللی بود.

سخنگوی وزارت دفاع آمریکا ادامه داد: پهپاد آمریکایی در آسمان دریای سیاه، منهدم شد و روسیه نتوانست بدان دست یابد.

از سوی دیگر به گزارش خبرگزاری فرانسه، ارتش روسیه اذعان کرد دو جنگنده این کشور سه‌شنبه یک پهپاد آمریکایی را در دریای سیاه رهگیری کردند.

این منبع اطمینان داد برخلاف آنچه واشنگتن اعلام کرد جنگنده‌های روسیه با این پهپاد برخورد نکردند و همچنین سبب سقوط آن نشدند.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد: در پی یک رزمایش وحشیانه، پهپاد ام-کیو 9 با عدم کنترل ارتفاع پروازی غیرقابل کنترل را آغاز و با سطح آب برخورد کرد.

این منبع اعلام کرد، این دو جنگنده سبب آتش گرفتن پهپاد آمریکایی نشدند و با پهپاد آمریکایی برخورد نکردند.

سفیر روسیه در واشنگتن نیز گفت‏، آمریکا به تدابیر روسیه در برخورد با پهپاد آمریکایی بر فراز دریای سیاه، اعتراض کرده است.

به گزارش شبکه تلویزیونی راشا تودی، آناتولی آنتونوف تصریح کرد: حادثه به وجود آمده بر فراز دریای سیاه را با معاون وزیر امور خارجه آمریکا بررسی کرده‌ایم و طرف مقابل از اعتراض کشورش به تدابیر روسیه خبر داده است.

وی افزود: به نظر من دلیلی ندارد که بتوان با تکیه بر آن حضور هواپیماها و کشتی‌های آمریکایی را در مناطق نزدیک به مرزهای روسیه توجیه کرد.

آیا می‌توانید حضور مثل چنین پهپادی را در نزدیک نیویورک یا سانفرانسیسکو تصور کنید؟ در چنین شرایطی واکنش رسانه‌های آمریکایی و پنتاگون چه خواهد بود؟

‌به‌ویژه این که این پهپاد هجومی و با ماموریتی چند بعدی است و می‌تواند 1700 کیلوگرم مواد منفجره را حمل کند.