loader image

جستجو

دونالد ترامپ

گاردین: ترامپ دوباره بر تقلب انتخاباتی در جورجیا تاکید کرد

مرکز مطالعات سورین

چکیده

روزنامه «گاردین» در یادداشت تازه خود ضمن اشاره به گذشت یکسال از انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا نوشت: دونالد ترامپ  رییس جمهور سابق آمریکا مجدد بر تقلب انتخاباتی در جورجیا تاکید کرد.

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین، روزنامه گاردین در یادداشت تازه خود درباره انتخابات سال گذشته ریاست جمهوری آمریکا نوشت: «دونالد ترامپ» اعلام کرد در ایالت جورجیا بیش از پنج هزار رای به کسانی تعلق گرفته که قبل از انتخابات ریاست جمهوری 2020 فوت کرده بودند.

جورجیا یکی از ایالت‌های اصلی است که دونالد ترامپ در رقابت با «جو بایدن» در انتخابات اخیر ریاست جمهوری در آن شکست خورد. پیشتر مقامات این ایالت اسم چهار نفر از افرادی را که به عنوان رأی دهنده ثبت شده بود، در میان افراد فوت شده تأیید کرده بودند.

مقامات آمریکا می‌گویند حتی اگر ادعای ترامپ در مورد تخلف در انتخابات در جورجیا حقیقت هم داشته باشد باز، جو بایدن در این ایاات میزان رای بیشتری را کسب کرده است.

گفته می‌شود ترامپ این روزها مسئولان ایالت جورجیا را تحت فشار قرار داده است تا او را برای اثبات ادعاهایش مبنی بر تقلب گسترده در انتخابات اخیر ریاست جمهوری در این ایالت همراهی کنند.

ترامپ در اظهاراتی در پاسخ به سوال خبرنگاران گفت: پنج هزار مرده در جورجیا رای داده اند. من فکر می‌کنم این رقم حتی بیشتر هم باشد. در میشیگان هم همین اتفاق افتاده، بیش از 18 هزار مرده رای دادند. این ارقام خیلی زیاد است.

پس از گذشت نزدیک به یک سال از انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا، دونالد ترامپ همچنان به دنبال اثبات گفته‌های خود مبنی بر انجام تقلب گسترده در روند رأی گیری است. رییس جمهور سابق آمریکا و حامیان وی همچنان معتقدند جو بایدن با تقلب و دست بردن در آرای مردمی توانسته پیروز این دوره از رقابت‌های انتخاباتی باشد.