loader image

جستجو

Russia is the biggest nuclear threat in the world

میرر:
روسیه بزرگ‌ترین تهدید هسته‌ای جهانی است

مرکز مطالعات سورین

چکیده

روزنامه «میرر» در مطلب تازه خود با اشاره به اینکه روسیه بزرگ‌ترین تهدید هسته‌ای جهان است، تاکید کرد: دولت آمریکا با محدود کردن هدف قرار دادن اوکراین در داخل مرزهای خود، روسیه را به یک «پناهگاه» امن تبدیل می‌کند.

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکزمطالعات سورین، روزنامه میرر در مطلب تازه خود به‌قلم «کریس هیوز» نوشت: ارتش اوکراین بر این باور است که روسیه ممکن است 16 هزار سلاح هسته‌ای تاکتیکی و استراتژیک داشته باشد که احتمالاً چهار برابر بیشتر از آمریکا است.

ذخایر هسته‌ای سرد کرملین، شامل 6 هزار بمب استراتژیک بزرگ و 10 هزار سلاح تاکتیکی میدان نبرد، روسیه را به بزرگترین تهدید هسته‌ای جهانی تبدیل می‌کند.

یک ارزیابی نظامی اوکراینی که درز کرده به میرر نشان می‌دهد که چگونه ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه ممکن است مخفیانه آستانه حمله هسته‌ای را کاهش داده باشد.

سلاح‌های هسته‌ای استراتژیک معمولاً بزرگ‌تر هستند، مانند انفجارهای «پسر کوچک» و «مرد چاق» که توسط آمریکا در هیروشیما و ناکازاکی در سال 1945 استفاده شد.

دشمن مقاوم است اما از برخورد نیروهای دوست خودداری می‌کند. اسناد نظامی اوکراین که توسط میرر به دست آمده است هشدار می‌دهد که دولت آمریکا با محدود کردن هدف قرار دادن اوکراین در داخل مرزهای خود، روسیه را به یک «پناهگاه» امن تبدیل می‌کند.

این محدودیت توانایی اوکراین برای استفاده از تسلیحات ارائه شده توسط غرب در داخل روسیه می‌تواند توانایی کرملین را برای تهدید به حمله اتمی به اوکراین یا جنگ هسته‌ای جهانی افزایش دهد.

پرونده نظامی اوکراین استدلال می‌کند که دکترین «تشدید کاهش تنش» روسیه به این معنی است که احتمال حمله هسته‌ای کرملین به اوکراین بیش از آنچه قبلا تصور می‌شد ممکن است. این سازمان هشدار می‌دهد که افزایش توان هسته‌ای روسیه توسط غرب نادرست است.

سیاست روسیه حکم می‌کند که اگر داده‌های موثقی در مورد پرتاب موشک‌های بالستیک به روسیه و متحدانش، پرتاب سلاح‌های هسته‌ای یا سلاح‌های کشتار جمعی علیه روسیه یا متحدانش، حمله به تأسیسات مهم دولتی یا نظامی روسیه وجود داشته باشد یا تجاوز به روسیه با استفاده از سلاح‌های متعارف، می‌تواند از سلاح‌های هسته‌ای استفاده کند.

حملات با پرچم دروغین، مانند روسیه که یک حمله شیمیایی را آماده می‌کند، می‌تواند اوکراین را مقصر بداند.

روسیه اوکراین را در معرض تهدید قرار می‌دهد که مانند هر کشور دیگری عمل کند و در عین حال کشورهای ناتو و اعضای ناتو را نیز مرعوب می‌کند.

ناتو و اتحادیه اروپا به دلیل ترس از تلافی، از پاسخ دادن به این تهاجم خشونت‌آمیز استراتژیک بالقوه «تغییرگر بازی» منع شده‌اند.