loader image

جستجو

Russia has achieved its goals in Ukraine

اوراسیا ریویو:
روسیه به اهداف خود در اوکراین دست یافته است

مرکز مطالعات سورین

چکیده

وبگاه «اوراسیا ریویو» در یادداشتی به‌نقل از یکی سهامداران اصلی شرکت امنیتی واگنر نوشت: روسیه به نتایجی که می‌خواست رسیده است و بیشتر جمعیت مرد فعال اوکراین را ریشه‌کن کرده و بقیه را مرعوب کرده است.

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین،‌ وبگاه اوراسیا ریویو در یادداشتی نوشت: وزارت دفاع روسیه روز شنبه گفت که گروه مزدور واگنر دو منطقه دیگر از باخموت را تصرف کرد، یک روز پس از آن که بنیان‌گذار این گروه گفت روسیه باید به «عملیات نظامی ویژه» خود علیه همسایه خود پایان دهد.

«یوگنی پریگوژین» روز جمعه در تلگرام نوشت: زمان «پایان قطعی» جنگ در اوکراین فرا رسیده است.

او نوشت که «روسیه به نتایجی که می‌خواست رسیده است» و «بیشتر جمعیت مرد فعال اوکراین را ریشه‌کن کرده و بقیه را مرعوب کرده است» و همه پیروزی‌های اوکراین بر روسیه را حذف کرده و سیستم دفاعی آنان بسیار ضعیف شده است.

از تابستان گذشته، گروه واگنر روسیه را در نبرد برای باخموت که برخی از مرگبارترین و خونین‌ترین نبردهای جنگ است، رهبری می‌کند.

«سرهی چرواتی» -سخنگوی فرماندهی ارتش شرق اوکراین- روز شنبه گفت: نبردهای خونین بی‌سابقه در دهه‌های اخیر در وسط منطقه شهری شهر در حال وقوع است.

سربازان ما در نبردهای خونین و شدید هر کاری می‌کنند تا توان رزمی دشمن را از بین ببرند و روحیه آن را بشکنند.

او به شبکه تلویزیونی 1+1 گفت: هر روز در هر گوشه این شهر با موفقیت این کار را انجام می‌دهند.

اظهارات وی در حالی بیان شد که وزارت دفاع روسیه روز شنبه اعلام کرد که واگنر اکنون دو منطقه دیگر در حومه شمالی و جنوبی شهر را تحت کنترل دارد. رویترز به‌طور مستقل نتوانست این گزارش را تأیید کند.

وزارت دفاع بریتانیا در به‌روزرسانی اطلاعاتی روز جمعه خود نوشت که نیروهای اوکراینی پس از حمله مجدد روسیه به شهر ویران‌شده مجبور به عقب‌نشینی از بخش‌هایی از باخموت شدند.

براساس این به‌روزرسانی، «روسیه حمله خود به شهر باخموت در استان دونتسک را دوباره تقویت کرده است زیرا نیروهای وزارت دفاع روسیه و گروه واگنر همکاری خود را بهبود بخشیده‌اند».

تعداد کشته‌شدگان حمله هوایی روسیه روز شنبه به دست کم 11 نفر و زخمی شدن 21 نفر در شهر اسلوویانسک در شرق اوکراین در شمال غربی باخموت افزایش یافت.

«پاولو کریلنکو» -فرماندار دونتسک- روز جمعه به تلویزیون ملی گفت که هفت موشک به این شهر شلیک شده است.

به گفته پلیس ملی اوکراین، موشک‌های اس-300 به 10 ساختمان آپارتمانی و سایر مکان‌ها اصابت کرد. دو طبقه بالای یک ساختمان پنج طبقه پس از اعتصاب فروریخت. تیم‌های امدادی ‌‌به‌دنبال نجات‌یافتگان بودند.

«داریا زریونا» -یکی از مقامات ارشد دفتر ولودیمیر زلنسکی- رئیس جمهور اوکراین، گفت: یک کودک زنده از زیر آوار بیرون کشیده شد اما در راه انتقال به بیمارستان جان باخت. کریلنکو همچنین گفت که گمان می‌رود افراد زیر آوار گیر کرده باشند.

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه روز جمعه لایحه‌ای را امضا کرد که به مقامات اجازه می‌دهد اخطاریه‌های الکترونیکی خدمت اجباری را صادر کنند.

این قانون نگرانی‌هایی را ایجاد کرده است که روسیه در حال برنامه‌ریزی یک حرکت بسیج دیگر است.

بر اساس به‌روزرسانی اطلاعات بریتانیا و بر اساس قانون جدید، اخطاریه‌های سربازی به محض ارسال الکترونیکی معتبر تلقی می‌شوند.

این قانون همچنین افرادی که به خدمت سربازی می‌پردازند را از خروج از کشور منع می‌کند و به مقامات اجازه می‌دهد تا گواهینامه رانندگی سربازانی را که به وظیفه خود مراجعه نمی‌کنند، تعلیق کنند.

در ماه سپتامبر، پوتین از بسیج حدود 300 هزار نفری نیروی ذخیره برای جنگ در اوکراین خبر داد.

آسوشیتدپرس گزارش می‌دهد که تخمین زده می‌شود این دستور باعث مهاجرت صدها هزار مرد روس شده باشد.

«آنتونی بلینکن» -وزیر امور خارجه آمریکا- روز شنبه گفت که روسیه هنوز اجازه دسترسی مقامات آمریکایی به ایوان گرشکویچ، خبرنگار وال استریت ژورنال را نداده است که او در ماه گذشته بازداشت شد، وضعیتی که بلینکن تأکید کرد باید فوراً اصلاح شود.

بلینکن در یک کنفرانس خبری در هانوی به خبرنگاران گفت: ما همچنان خواستار آزادی فوری او هستیم. واشنگتن‌پست گزارش می‌دهد: ما اکنون به دسترسی کنسولی نیاز داریم.

بر اساس گزارش وال استریت ژورنال، یک مقام ارشد روسی گفت، روسیه می‌تواند امکان تبادل زندانی با خبرنگار زندانی را در زمانی که دادگاه روسیه به اتهام جاسوسی علیه او صادر کند، بررسی کند.

دولت لهستان روز شنبه گفت تصمیم گرفته است تا به‌طور موقت واردات غلات و سایر مواد غذایی از اوکراین را متوقف کند تا خشم فزاینده کشاورزان لهستانی را که می‌گویند نمی‌توانند با غلات ارزان‌تر اوکراینی در بازار رقابت کنند، متوقف کند.

«یاروسلاو کاچینسکی» -رهبر حزب حاکم- در یک گردهمایی حزبی در شرق لهستان گفت که در حالی که لهستان از اوکراین حمایت می‌کند، مجبور است برای محافظت از کشاورزان خود که با «لحظه بحران» روبرو هستند، اقدام کند.

کاچینسکی گفت: امروز، دولت در مورد مقرراتی تصمیم گرفته است که واردات غلات و همچنین ده‌ها نوع غذای دیگر را به لهستان ممنوع می‌کند.

دولت ممنوعیت واردات محصولات کشاورزی از جمله شکر، تخم‌مرغ، گوشت، لبنیات و سبزیجات را تا 30 ژوئن ادامه داد.

کشاورزان کشورهای همسایه نیز شکایت کرده‌اند که به دلیل سیل غلات اوکراینی در کشورهایشان و ایجاد اشباع که باعث کاهش قیمت‌ها شده است، ضرر می‌کنند.