loader image

جستجو

Russia demanded the end of Israeli airstrikes in Syria

تایمز اسرائیل:
روسیه خواهان توقف حملات هوایی اسرائيل در سوریه شد

مرکز مطالعات سورین

چکیده

روزنامه «تایمز اسرائیل» نوشت: مسکو حمله هوایی اسرائیل به نزدیکی پایگاه روسیه را محکوم کرد و خواهان توقف حملات هوایی اسرائیل در سوریه شد.

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین، روزنامه تایمز اسرائیل در گزارشی نوشت: برای دومین بار در چند هفته اخیر، مسکو اسرائیل(رژیم صهیونیستی) را به خاطر «نقض حاکمیت سوریه» محکوم کرد و گفت دو غیرنظامی در حمله هوایی مجروح شده و به بناهای غیرنظامی آسیب جدی وارد آمده است.

روز دوشنبه، مسکو حمله هوایی اسرائیل(رژیم صهیونیستی) در روزهای آخر هفته به نزدیکی پایگاه روسیه را محکوم کرد و کارزار چندین ساله اسرائیل در سوریه را «مسلما غیرقابل قبول» خواند و خواهان توقف آن شد.

«ماریا زاخاروا»، سخنگوی وزارت خارجه این کشور در بیانیه‌ای گفت «چنین اقدامات غیرمسؤولانه‌ای که ناقض حاکمیت سوریه و هنجارهای ابتدایی قوانین بین‌المللی است را شدیدا محکوم می‌کنیم و از آنان می‌خواهیم رویه فوق را بی قید و شرط متوقف کنند».

حمله تقریبا کم‌سابقه صبح شنبه ناحیه‌ای در نزدیکی شهر الحمیدیه سوریه در جنوب طرطوس که پایگاه اصلی دریایی روسیه در منطقه است را هدف گرفت. طبق اظهار مسکو، در این حمله دو غیرنظامی مجروح شده و به بناهای غیرنظامی آسیب جدید وارد شده است.

گرچه ارتش اسرائيل در راستای سیاست معمول خود که در رابطه با اقدامات مشخص خود در سوریه سکوت اختیار می‌کند، هنوز پاسخی نداده، اما سوریه نیز انگشت اتهام را به سمت دولت یهود گرفته است.

در سالیان گذشته اسرائيل صدها حمله هوایی به هدف‌هایی در سوریه کرده، اما به ندرت به این عملیات اذعان داشته و یا در این خصوص اظهار نظر کرده است.