loader image

جستجو

Russia has removed the S-300 system from Syria

العربیه:
روسیه سامانه اس-300 را از سوریه خارج کرده است

مرکز مطالعات سورین

چکیده

روزنامه «العربیه» ‌نوشت: شرکت امنیتی اسرائیلی تصاویری از مراحل جمع‌آوری سامانه اس-300 در اطراف شهر مصیاف در شمال غرب سوریه منتشر کرد که نشان می‌دهد این سامانه که سال‌ها در حومه این شهر مستقر بود طی هفته گذشته برچیده شده است.

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین، روزنامه العربیه در گزارشی خبر داد:شرکت «ایمیج ست اینترنشنال»، یک شرکت امنیتی اسرائیلی فعال در بخش هوا و فضا اعلام کرد که روسیه به دلیل جنگ اوکراین و کمبود سامانه‌های پدافند هوایی در روسیه، سامانه «اس-300» خود را از این کشور خارج کرده است.

این شرکت امنیتی تصاویری از مراحل جمع‌آوری سامانه اس-300 در اطراف شهر مصیاف در شمال غرب سوریه منتشر کرد و گزارش داد این سامانه که سال‌ها در حومه این شهر مستقر بود، طی هفته گذشته برچیده شده است.

مراکز نظامی شهر مصیاف در استان حماه شامگاه پنج‌شنبه مورد حملات شدید هوایی اسرائیل (رژیم صهیونیستی) قرار گرفت و آتش‌سوزی و انفجارهای پی‌در‌پی انبارهای مستقر در این منطقه تا ساعت‌ها ادامه داشت.

طبق گزارش این شرکت اسرائیلی، رادار این سامانه به پایگاه روسی «حمیمیم» در غرب سوریه منتقل شده و موشک‌های آن به بندر طرطوس برای حمل و بارگیری به مقصد بندر نوفوروسیسک در دریای سیاه انتقال یافته است.

تایمز اسرائیل هم گزارش داده که موشک‌های این سامانه برای تقویت سامانه‌های پدافند هوایی روسیه که در جنگ با اوکراین به‌شدت آسیب دیدند، به روسیه منتقل شده است.