loader image

جستجو

Russia stopped supplying gas to Europe

رویترز
روسیه عرضه گاز به اروپا را متوقف کرد

مرکز مطالعات سورین

چکیده

خبرگزاری «رویترز» در گزارش خود به بررسی این موضوع که روسیه عرضه گاز به اروپا را متوقف کرد، پرداخت و نوشت:شرکت گازپروم، به دلیل عملیات تعمیر و نگهداری خط نورداستریم ۱، از ۳۱ آگوست تا سوم سپتامبر هیچ گازی به آلمان فرستاده نمی‌شود.

فهرست مطالب

 به‌گزارش مرکز مطالعات سورین، خبرگزاری رویترز در گزارش خود نوشت: روسیه از روز چهارشنبه، ۳۱ آگوست (نهم شهریور)، عرضه گاز از طریق یک خط لوله بزرگ به اروپا را متوقف کرد.

به گفته برخی از کارشناسان، این اقدام به تشدید نبرد اقتصادی مسکو و اتحادیه اروپا و همچنین افزایش چشم‌انداز رکود و جیره‌بندی انرژی در برخی از ثروتمندترین کشورهای منطقه منجر خواهد شد.

به گزارش رویترز و بنا بر اعلام شرکت گازپروم، غول انرژی دولتی روسیه، به دلیل عملیات تعمیر و نگهداری خط نورداستریم ۱، از ۳۱ آگوست تا سوم سپتامبر هیچ گازی به آلمان فرستاده نمی‌شود.

پس از اعلام این خبر، داده‌های وب‌سایت اپراتور نورداستریم 1  در روز چهارشنبه، هم‌زمان با سومین ساعت متوالی توقف انتقال، جریان گاز را صفر نشان دادند.

دولت‌های اروپایی از این موضوع نگران‌اند که مسکو به تلافی تحریم‌های غرب علیه این کشور پس از حمله به اوکراین، قطعی گاز را تمدید کند.

آن‌ها ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه را به استفاده از منابع انرژی به‌عنوان سلاح جنگی متهم کرده‌اند. مسکو چنین عملیاتی را تلافی نمی‌داند و اتهام‌های واردشده را رد می‌کند.