loader image

جستجو

Russia pledged to develop relations with North Korea1

رویترز:
روسیه متعهد به توسعه روابط با کره شمالی شد

مرکز مطالعات سورین

چکیده

خبرگزاری «رویترز» در گزارشی با اشاره به اینکه روسیه متعهد به توسعه روابط با کره شمالی شده،‌ نوشت: رییس جمهور کره شمالی پیش‌بینی کرده براساس توافقی که در سال ۲۰۱۹ در جریان دیدار با پوتین امضا شد، سطح همکاری دو کشور افزایش یابد.

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین، خبرگزاری رویتز در گزارشی نوشت: رسانه دولتی پیونگ‌یانگ روز دوشنبه گزارش داد که «ولادیمیر پوتین» -رییس‌جمهور روسیه- به «کیم جونگ اون» -رهبر کره شمالی- گفته است که دو کشور با تلاش مشترک روابط دوجانبه جامع و سازنده خود را توسعه می‌دهند.

به گزارش رویترز، پوتین در نامه‌ای برای کیم نوشت: روابط نزدیک‌تر به نفع دو کشور است و به تقویت امنیت و ثبات کره و منطقه شمال شرق آسیا کمک می‌کند.

براساس این گزارش، کیم هم نامه‌ای برای پوتین ارسال کرد و در آن نوشت دوستی روسیه و کره شمالی در جریان جنگ جهانی دوم با پیروزی بر ژاپن ایجاد شد.

در ادامه این نامه آمده است:‌ از آن پس، همکاری استراتژیک و تاکتیکی و حمایت بین دو کشور به سطح جدیدی رسید. در این نامه هدف مشترک تلاش‌ها مقابله با تهدید‌ها و اقدامات تحریک‌آمیز «نیروهای نظامی دشمن» عنوان شده است.

هرچند نامی از این نیروهای «دشمن» نیامده است، اما معمولا کره شمالی آمریکا و متحدانش را دشمن می‌خواند.

کیم پیش‌بینی کرد، براساس توافقی که در سال ۲۰۱۹ در جریان دیدار او با پوتین امضا شد، سطح همکاری دو کشور افزایش یابد.

کره شمالی پس از حمله روسیه به اوکراین، استقلال مناطق جدایی‌طلب شرق اوکراین را به رسمیت شناخت.

گزارش‌هایی هم از آمادگی پیونگ‌یانگ برای اعزام کارگر از کره شمالی به مناطق شرقی اوکراین منتشر شد تا به بازسازی این مناطق کمک کنند.