loader image

جستجو

Russia and the West are engaged in a financial war

ناینتین فورتی فایو:
روسیه و غرب درگیر جنگ مالی هستند

مرکز مطالعات سورین

چکیده

وبگاه «ناینتین فورتی فایو» نوشت: جنگ تقریباً به‌طور قطع تأثیری بر رشد و آزادی عمل روسیه داشت، اما در عین حال، مسکو به‌اندازه کافی قوی و برای اقتصاد جهانی مهم بود تا از جدی‌ترین تلاش‌های غرب برای وارد کردن خسارت جلوگیری کند.

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین، وبگاه ناینتین فورتی فایو در یادداشت تازه خود به‌قلم «رابرت فارلی» نوشت:‌جنگ مالی روسیه و غرب چگونه پیش می‌رود؟ همان‌طور که دولت‌ها ارتش، نیروی دریایی و نیروی هوایی را به‌عنوان ابزار دفاعی کشوری دارند.

آن‌ها نیز گروه‌هایی از متخصصان دارند که به حفاظت از منافع دولت با ابزارهای مالی اختصاص یافته‌اند.

تا زمانی که تجارت قابل‌توجهی که با دارایی‌های نقدی تأمین می‌شود، وجود داشته باشد، کشورها در حوزه مالی رقابت می‌کنند.

در طول هشت سال گذشته، آمریکا و متحدانش از ابزارهای حوزه مالی در تلاشی اجباری برای تغییر سیاست روسیه در قبال اوکراین استفاده کرده‌اند.

این تلاش حتی قبل از حمله روسیه به اوکراین در سال 2014 آغاز شد، اما پس از تصرف کریمه و دوباره بعد از تهاجم کامل روسیه به اوکراین در فوریه 2022 شدت گرفت.

آمریکا قبل از سال 2014 شروع به استفاده از ابزارهای مالی علیه روسیه کرد. حمله مسکو به اوکراین در سال 2014، تلاش آمریکا برای تحریم روسیه را آغاز کرد.

روسیه در مارس 2014 به کریمه حمله کرد تا به قول پوتین وحدت را بازگرداند. اوکراین وضعیت را یکسان ندید و به جنگ با نیروهای جدایی‌طلب کریمه رفت که منجر به کشته شدن بیش از 10 هزار نفر در نبرد و تقریباً 24 هزار زخمی شد.

این تحریم‌ها تأثیر اقتصادی قابل‌توجهی داشت و با کاهش قیمت نفت ترکیب شد و روسیه را وارد رکود کرد، روبل را تضعیف نمود و ده‌ها میلیارد دلار برای روسیه هزینه داشت.

ترکیبی از تأثیر تحریم‌ها و تعداد بسیار زیاد کشورهای شرکت‌کننده در نظام تحریم‌ها، آمریکا و بریتانیا را بر آن داشت تا گام بعدی را بردارند و به سوئیفت نزدیک شوند تا بانک‌های روسی را از دسترسی به این سرویس محروم کنند.

این تهدید به‌اندازه‌ای جدی بود که مدودف آن را معادل اعلان‌جنگ دانست و روسیه را وادار کرد تا سیستم پرداخت خود را توسعه دهد.

بنابراین، در اوایل سال 2022، روسیه و غرب وارد یک جنگ مالی مداوم شدند.

جنگ تقریباً به‌طور قطع تأثیری بر رشد و آزادی عمل روسیه داشت، اما در عین حال، مسکو به‌اندازه کافی قوی و برای اقتصاد جهانی مهم بود تا از جدی‌ترین تلاش‌های غرب برای وارد کردن خسارت جلوگیری کند.

1