loader image

جستجو

Russia and North Korea plan to help Trump

ان‌بی‌سی‌نیوز:
روسیه و کره شمالی برای کمک به ترامپ برنامه‌ریزی می‌کنند

مرکز مطالعات سورین

چکیده

شبکه خبری« ان‌بی‌سی‌نیوز» در گزارش خود ضمن اشاره به اتحاد نظامی بین پوتین و جونگ اون، از احتمال  برنامه‌ریزی روسیه و کره شمالی برای کمک به ترامپ خبر داد.

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین، شبکه خبری ان‌بی‌سی‌نیوز در گزارش خود به‌قلم «کورتنی کوبه» «کارول لی» اعلام کرد: دولت بایدن نگران است که اتحاد نظامی بین «ولادیمیر پوتین»رئیس‌جمهور روسیه و «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی، به‌طور قابل توجهی توانایی‌های هسته‌ای پیونگ یانگ را افزایش دهد و تنش‌ها را در منطقه آسیا و اقیانوسیه تشدید کند.

این زمان می‌تواند برای ایجاد آشفتگی طراحی شود، زیرا آمریکایی‌ها تصمیم می‌گیرند جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا یا دونالد ترامپ را به کاخ سفید بازگردانند.

مقامات اطلاعاتی آمریکا بر این باورند که پوتین در ازای ارسال مقادیر زیادی مهمات به روسیه برای جنگ در اوکراین، زیردریایی هسته‌ای و فناوری موشک بالستیک را به کره شمالی ارائه می‌دهد.

مقامات همچنین نگران هستند که روسیه ممکن است به کره شمالی کمک کند تا آخرین گام های مورد نیاز برای به خدمت گرفتن اولین زیردریایی خود را که قادر به پرتاب موشک‌های اتمی است، انجام دهد.

کره شمالی به پیشبرد برنامه موشکی خود از جمله آزمایش موتور سوخت جامد برای موشک مافوق صوت و سایر پیشرفت‌های افزایشی که برنامه موشکی آن را قابل اعتمادتر کرده، ادامه داده است.

مقامات آمریکایی همچنین به افزایش فعالیت در یکی از تاسیسات آزمایش هسته‌ای کره شمالی اشاره کردند که می‌تواند نشان‌دهنده آمادگی برای آزمایش دیگری باشد.

آمریکا آماده همکاری با کره جنوبی و ژاپن در پرداختن به اتحاد روسیه و کره شمالی است که می‌تواند به‌طور بالقوه به کره شمالی در تولید تسلیحات کمک نموده و یک مشارکت پایه صنعتی دفاعی ایجاد کند.

آمریکا همچنین نگران است که روسیه شاید در انجام چنین اقدامی تردید کند، زیرا چین معمولاً خواهان بی‌ثباتی در منطقه نیست.

با این حال، مقامات آمریکایی اذعان می‌کنند که چیزهای زیادی برای دانستن درباره اتحاد روسیه و کره شمالی و آینده آن وجود دارد.

افزایش تنش‌ها در منطقه آسیا-اقیانوسیه پس از شروع دو جنگ از زمان روی کار آمدن بایدن رخ داد و ترامپ استدلال کرد که هر دو جنگ نتیجه رهبری بایدن است.