loader image

جستجو

Romania is increasing its military preparations

بیزینس اینسایدر:
رومانی در حال افزایش تمهیدات نظامی خود است

مرکز مطالعات سورین

چکیده

وبگاه «بیزینس اینسایدر» در گزارشی با اشاره به اینکه رومانی در حال افزایش تمعهیدات نظامی خود است، عنوان کرد: موقعیت استراتژیک رومانی یعنی هم‌مرز با اوکراین و در سواحل دریای سیاه آن را به یک مرکز مهم برای نیروهای ناتو تبدیل می‌کند.

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین، «ربکا رومن» گزارشی در وبگاه بیزینس اینسایدر منتشر کرد که در آن آمده است: رومانی در حال برداشتن گام‌های راهبردی برای تقویت دفاع خود در بحبوحه جنگ روسیه و اوکراین است، به دستیابی به مهمات خود سرعت می‌بخشد و از ناتو می‌خواهد تا به تهاجمات روسیه به حریم هوایی خود واکنش نشان دهد.

به گزارش اوراکتیو، شورای عالی دفاع ملی رومانی [CSAT] این هفته گفت که تحرکات تهاجمی روسیه در منطقه، این کشور را وادار کرده است تا تلاش‌های اکتسابی نظامی خود را برای تقویت قابلیت‌های دفاعی خودارزیابی و اصلاح کند.

طبق گفته وب‌سایت اوراکتیو، در بیانیه‌ای، این شورا اعلام کرد که تغییرات شامل «افزایش دستیابی به مهمات جنگی و ایجاد تدریجی ذخایر استراتژیک» است.

این در حالی است که «آنجل تیلوار» وزیر دفاع رومانی، از ناتو خواسته است تا به حملات موشکی و پهپادهای روسیه به حریم هوایی رومانی پاسخ «قوی و هماهنگ» انجام دهد.

تیلوار روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: «کشورهای [B9] (سازمانی است که در روز 4 نوامبر 2015 در بخارست، رومانی، به ابتکار کلاوس یوهانیس، رئیس‌جمهور رومانی و آندری دودا، رئیس‌جمهور لهستان در طی یک دیدار دوجانبه بین آن‌ها تاسیس شد.

اعضای آن بلغارستان، جمهوری چک، استونی، مجارستان، لتونی، لیتوانی، لهستان، رومانی و اسلواکی هستند) عمیقاً نگران حملات مکرر پهپادها و موشک‌های روسیه به فضای هوایی ناتو، در لهستان، رومانی، لتونی و همچنین تشدید تنش‌ها در امتداد جناح شرقی ناتو هستند».

وی افزود: «به همین دلیل است که یک واکنش قوی و هماهنگ در سطح متحدین و همچنین اعمال پدافند هوایی چرخشی و مدل یکپارچه ضد موشکی در اسرع وقت موردنیاز است».

گروه [B9] یا بخارست 9، در پی الحاق کریمه به روسیه در سال 2014 تشکیل شد.

پهپادهای روسی طی سال گذشته بارها به حریم هوایی رومانی منحرف شده‌اند.

در اوایل ماه جاری، مقامات رومانیایی گفتند که در حال بررسی پس از سقوط یک پهپاد روسی پس از نقض حریم هوایی این کشور هستند.

پس از انتشار این خبر، میرچا جوآنا، معاون دبیرکل سابق ناتو گفت که ناتو «نقض شبانه حریم هوایی روسیه به حریم هوایی رومانی» را محکوم می‌کند.

وی افزود: «در حالی که ما هیچ اطلاعاتی مبنی بر حمله عمدی روسیه علیه متحدان نداریم، اما این اقدامات غیرمسئولانه و بالقوه خطرناک است.»

کشورهای [B9] در بیانیه‌ای در اوایل این هفته بر اهمیت تقویت پدافند هوایی اروپا تأکید کردند.

به گزارش خبرگزاری رومانیایی آگرپرس، در بیانیه آمده است: «ما به پاسخی جمعی در داخل ناتو به چالش‌های ناشی از تسلیحات و فناوری‌های مدرن، از جمله از طریق تقویت توانایی‌های خود در شناسایی، شناسایی و در صورت لزوم درگیری با اجسام پایین و کند پرواز نیاز داریم».

موقعیت استراتژیک رومانی یعنی هم‌مرز با اوکراین و در سواحل دریای سیاه آن را به یک مرکز مهم برای نیروهای ناتو تبدیل می‌کند.