loader image

جستجو

The unveiling of the marine version of the Iron Dome

ناینتین فورتی فایو:
رونمایی از نسخه دریایی گنبد آهنین

مرکز مطالعات سورین

چکیده

وبگاه «ناینتین فورتی فایو» در مطلب تازه خود با اشاره از رونمایی از نسخه دریایی گنبد آهنین، نوشت: این سیستم رهگیری پیشرفته که C-Dome نام دارد، دقیقاً مانند گنبد آهنین عمل می‌کند.

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین،‌ وبگاه ناینتین فورتی فایو در مطلب تازه خود به‌قلم «مایا کارلین» نوشت: یک نوع سیستم دفاع موشکی گنبد آهنین که بر روی کشتی نصب ‌شده بود، ماه گذشته توسط نیروی دریایی اسرائیل(رژیم صهیونیستی) با موفقیت آزمایش شد.

این آزمایش تنها چند روز پس ‌از آن انجام شد که یک پهپاد ایرانی به یک نفت‌کش متعلق به اسرائیل(رژیم صهیونیستی) در سواحل عمان حمله کرد.

این سیستم رهگیری پیشرفته که C-Dome نام دارد، دقیقاً مانند گنبد آهنین عمل می‌کند.

به گفته سازمان دفاع موشکی وزارت دفاع اسرائیل(رژیم صهیونیستی)، C-Dome با پرتاب رهگیرهای گنبد آهنین به سمت آن‌ها از دریا، توانست اهداف را شناسایی کند و از بین ببرد. انتظار می‌رود این سامانه جدید آزمایش‌شده مکمل شبکه چندلایه پدافند هوایی اسرائیل(رژیم صهیونیستی)، متشکل از Dome، David’s Sling، 2Arrow  و 3Arrow  باشد.

C-Dome محصول تلاش مشترک نیروی دریایی اسرائیل(رژیم صهیونیستی)، وزارت دفاع این کشور و غول صنعتی، رافائل، سیستم‌های دفاع پیشرفته است. C-Dome که برای خنثی کردن پرتابه‌های وارده طراحی ‌شده است.

در عمل از کشتی‌های جنگی اسرائیل(رژیم صهیونیستی) در برابر طیف وسیعی از تهدیدات محافظت می‌کند.

این پیکربندی دریایی گنبد آهنین دارایی‌های بی‌نظیری از جمله پوشش دایره‌ای 360 درجه، درگیری هم‌زمان چندین هدف و توانایی عملیات در آب‌های آبی و ساحلی را در اختیار دارد.

C-Dome از همان رهگیرهای اثبات‌شده جنگی مانند سیستم گنبد آهنین استفاده می‌کند که تاکنون تقریباً 1500 رهگیری موفق را به دست آورده است.

تنها چند روز پیش از اعلام خبر C-Dome در ماه گذشته، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی متهم به هدف قرار دادن یک نفت‌کش اسرائیلی در سواحل عمان شد.

در 17 نوامبر، یک پهپاد مملو از مواد منفجره به نفت‌کشی با پرچم لیبریا زرگون اقیانوس آرام، حمله کرد.

مقامات غربی معتقدند پهپاد انتحاری شاهد-136 از فرماندهی منطقه‌ای نیروی هوافضای سپاه در ایران پرتاب ‌شده است. تصاویر حفره‌های بزرگی در زرگون اقیانوس آرام پس از حمله در توییتر و خبرگزاری‌های مختلف منتشر شده است.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی طی دهه گذشته چندین حمله دریایی را با هدف قرار دادن کشتی‌های غیرنظامی در خلیج عمان انجام داده و تنش‌ها بین اسرائیل(رژیم صهیونیستی) و ایران در ماه‌های اخیر افزایش ‌یافته است.

ایران در حالی‌ که با آشفتگی داخلی عظیمی مواجه است و مذاکرات هسته‌ای در وین به بن‌بست رسیده، در سرتاسر منطقه درگیر فعالیت‌های خصمانه است.

احتمال وقوع حوادث دریایی در آینده وجود دارد که این موضوع آزمایش‌های شلیک موفق C-Dome را برای امنیت اسرائیل(رژیم صهیونیستی) مهم‌تر می‌کند.