loader image

جستجو

Annalena Baerbock (MdB, Bundesvorsitzende, Bündnis 90/Die Grünen) Foto: stephan-roehl.de

رویترز: آلمان تنها راه خروج از بحران با روسیه را گفتگو می‌داند

مرکز مطالعات سورین

چکیده

خبرگزاری «رویترز» در یادداشت تازه خود با اشاره به سخنان وزیر خارجه آلمان درباره روسیه و مشکلات اوکراین نوشت: اقدامات روسیه علیه اوکراین هزینه‌های مشخصی دارد و تنها راه خروج از بحران، گفتگو است.

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین،‌ خبرگزاری رویترز در یادداشت تازه خود نوشت: وزیر خارجه آلمان با ادعای اینکه اقدامات روسیه هزینه‌هایی برای این کشور دارد، گفت تنها راه خروج از بحران با مسکو، تداوم مذاکرات و گفتگوها با این کشور است.

بائربوک که برای دیدار با «آنتونی بلینکن»، وزیر امور خارجه آمریکا راهی واشنگتن شده است، گفت اهمیت گفتگو با روسیه برای جلوگیری از درگیری بر سر اوکراین را تکرار خواهد کرد.

وی طی بیانیه‌ای توضیح داد: «درخصوص روسیه، پیام مشترک اروپایی‌ها و دولت آمریکا واضح است؛ اینکه اقدامات روسیه هزینه‌های مشخصی دارد و تنها راه خروج از بحران از طریق گفتگو است».

وزیر خارجه آلمان همچنین افزود: «ما وارد مرحله تعیین‌کننده‌ای می‌شویم که در آن مذاکرات مهم در سطوح مختلف قریب‌الوقوع است. حتی اگر چارچوب‌های مذاکرات متفاوت باشد، پیام‌های ما به عنوان شرکای فراآتلانتیک به دولت مسکو همیشه یکسان است».

پیش از این نیز «کریستوفر برگر»، سخنگوی وزارت امور خارجه آلمان گفته بود از نظر این وزارتخانه ادامه گفت‌وگو با روسیه در قالب‌های مختلف در روزهای آینده «معقول و مهم» است.