loader image

جستجو

American recession next spring

اکونومیک تایمز
رکود اقتصادی آمریکا در بهار آینده

مرکز مطالعات سورین

چکیده

روزنامه «اکونومیک تایمز» در مطلب تازه خود از رکورد اقتصادی آمریکا در بهار آینده خبر داد و نوشت: بهار آینده شاهد افزایش بیکاری و سقوط بازار مسکن خواهیم بود.

فهرست مطالب

به گزارش مرکز مطالعات سورین، روزنامنه اکونومیک تایمز در مطلب تازه خود نوشت: ارقام مربوط به اوضاع اقتصادی در آمریکا دچار نزول شده است. بازدهی اوراق قرضه در حال افزایش است.

قیمت نفت اکنون حدود 100 دلار در هر بشکه است و این نشان می‌دهد تقاضا برای نفت کاهش یافته است.

رشد اقتصاد جهان در حال تنزل است. در 100 سال گذشته هرگاه منحنی بازدهی اوراق قرضه معکوس شده اقتصاد آمریکا در عرض 9 تا 22 ماه دچار رکود شده است.

اکنون پرسش این است که ما چه قدر با رکود فاصله داریم و در صورت وقوع رکود، تاثیر آن بر بازارها چگونه خواهد بود؟

بهار سال آینده خواهیم دید دفتر ملی تحقیقات اقتصادی اعلام خواهد کرد آمریکا دچار رکود شده است. دلیل این است که بهار آینده شاهد افزایش بیکاری و سقوط بازار مسکن خواهیم بود.

همچنین این احتمال هست که نرخ خرده‌فروشی نسبت به سال قبل کاهش یابد و ارقام مربوط به تولید صنعتی منفی شود.

معمولا رکود با افزایش بیکاری همراه بوده است. دلیل این که آمار بازار کار را بررسی می‌کنیم این است که این آمار علامتی از میزان پولی است که در جیب مصرف‌کنندگان هست و می‌توانند خرجش کنند.

 

تورم هم تاثیر مشابهی بر بازار کار دارد هرچند شمار افراد شاغل در حال کاهش نیست و آمریکا هنوز دچار افزایش بیکاری نشده است.

علتش این است که درآمدهای واقعی مردم و پولی که برای خرجشان بماند کاهش یافته است.

به همین خاطر افراد شاغل می‌بینند قدرت خریدشان دارد کاهش می‌یابد. تولید ناخالص داخلی را هم باید به صورت واقعی سنجید نه اسمی.