loader image

جستجو

Record-breaking US trade deficit

یاهو نیوز:
رکوردشکنی کسری تجاری آمریکا

مرکز مطالعات سورین

چکیده

وبگاه «یاهو نیوز» در گزارش تازه خود از رکوردشکنی کسری تجاری آمریکا خبر داد  و اعلام کرد: ارقام دسامبر به طور قابل‌توجهی کاهش صادرات را نشان می‌دهد، زیرا اقتصاد آمریکا با تورم دائمی بالا مواجه است.

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین،‌ وبگاه یاهو نیوز در گزارش تازه خود اعلام کرد: بر اساس داده‌های منتشر شده توسط وزارت بازرگانی آمریکا، کسری کالا و خدمات این کشور با بقیه جهان به 948 میلیارد و 100 میلیون دلار رسید که حدود 12.2 درصد نسبت به سال 2021 افزایش داشت.

این بالاترین رقم ثبت شده در داده‌های دولتی است که به سال 1960 برمی‌گردد.

واردات آمریکا در سالی که گذشته به 3 تریلیون و 958 میلیارد دلار در مقایسه با 3 تریلیون و 402 میلیارد دلار در سال گذشته بود.

این افزایش حجم منعکس‌کننده تقاضای قوی کسب و کارها و مصرف‌کنندگان آمریکا برای محصولات و خدمات ساخت خارجی در بحبوحه بهبودی پس از دو سال همه‌گیری است.

بخش خودرو 52 میلیارد دلار، کالاهای مصرفی 76 میلیارد و 300 میلیون دلارِ، مواد و لوازم صنعتی 160 میلیارد و  900 میلیون دلار، محصولات غذایی 26 میلیارد و 100 میلیون دلار افزایش واردات در سال گذشته در آمریکا داشته‌اند.

در ماه آخر سال، کسری تجاری آمریکا به 67 میلیارد و 400 میلیون دلار افزایش یافت که این رقم 10.5 درصد نسبت به نوامبر افزایش نشان می‌دهد. اما رقمی است که کارشناسان اقتصادی و مالی پیش‌بینی کرده بودند.

ارزیابی و پیش‌بینی اجماعی کارشناسانی که خبرگزاری‌ها و نهادهای اقتصادی- مالی نظرشان را در این باره جویا شده بودند حاکی از این بود که این رقم شاخص اقتصادی در این بازه زمانی از سال، به 68 میلیارد و 500 میلیون دلار برسد.

ارقام دسامبر به طور قابل‌توجهی کاهش صادرات را نشان می‌دهد، زیرا اقتصاد آمریکا با تورم دائمی بالا مواجه است.

روبیلا فاروقی، اقتصاددان در این باره می‌گوید: به طور کلی، اخیرا به دلیل تغییر تقاضا از کالا به خدمات و رشد ضعیف‌‌تر جهانی، جریان‌های تجاری کند شده است.