loader image

جستجو

Record-breaking deaths at the Mexican border

فاکس نیوز:
رکورد شکنی مرگبار در مرز مکزیک

مرکز مطالعات سورین

چکیده

شبکه خبری «فاکس نیوز» در گزارش خود از رکورد شکنی مرگبار در مرز مکزیک خبر داد و نوشت: سازمان ملل متحد در امور مهاجران، مرز آمریکا با مکزیک را یکی از مرگبارترین کا نون‌ها برای مهاجران در جهان در سال جاری برشمرده است.

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین، شبکه خبری فاکس نیوز در گزارش خود اعلام کرد: اداره گمرکات و حفاظت مرزی آمریکا از مرگ 782 نفر از مهاجرانی که قصد ورود به خاک این کشور را داشتند، خبر داد.

این اداره اعلام کرد، شمار مهاجران جان‌باخته که در سال جاری قصد ورود به خاک آمریکا را داشتند، به رقم بی‌سابقه 782 نفر رسیده است.

در ماه ژوئن گذشته، اجساد 53 مهاجر در یک تریلی واقع در سن آنتونیو ایالت تگزاس کشف شد، اوایل ماه سپتامبر نیز  13 مهاجر که قصد عبور از رودخانه ریو گرانده واقع در این ایالت را داشتند، جان باختند.

براساس این گزارش، سازمان ملل متحد در امور مهاجران، مرز آمریکا با مکزیک را یکی از مرگبارترین کانون‌ها برای مهاجران در جهان در سال جاری برشمرده است.

با وجود آمار مرگ و میر بی‌سابقه مهاجران در مرزهای آمریکا، «کاملا هریس» -معاون رئیس‌جمهور آمریکا- از امن بودن مرزهای کشور خبر می‌دهد که این اظهارات با انتقاد شدید افرادی که وضعیت در مرزهای ایالات متحده را خارج از کنترل می‌بینند، مواجه شد.

دولت دموکرات آمریکا که نگران انتخابات میان‌دوره‌ای در ماه نوامبر است، با چالش‌های متعددی از جمله افزایش تورم، بهای انرژی مواجه بوده و اکنون مساله مهاجرت نیز بر این نگرانی افزوده است.

چندین اتوبوس مملو از ده‌ها مهاجر این هفته وارد رصدخانه نیروی دریایی در واشنگتن دی‌سی شد، جایی که هریس در آن زندگی می‌کند.

«گرگ ابوت» -فرماندار تگزاس- در ماه‌های اخیر مهاجران را با اتوبوس به پایتخت این کشور، شیکاگو و شهر نیویورک می‌رساند.

«ران دیسانتیس» -فرماندار فلوریدا- این هفته حدود 50 مهاجر را به تاکستان مارتا در سواحل ماساچوست برد.

«کارین ژان پیر» -سخنگوی کاخ سفید- این هفته اقدامات آن‌ها را یک «عمل غیرقانونی» خواند، در حالی که فرمانداران جمهوری‌خواه ادعا می‌کنند که در حال روشن کردن بحرانی هستند که دولت بایدن به آن اهمیتی نمی‌دهد.