loader image

جستجو

It is time for Israel to become a normal country

هاآرتص:
زمان آن رسیده که اسرائیل هم یک کشور عادی شود

مرکز مطالعات سورین

چکیده

روزنامه «هاآرتص» در مطلب تازه خود با اشاره به اینکه زمان آن رسیده که اسرائیل هم یک کشور عادی شود، تاکید کرد: تا زمانی که اسرائیل این ذهنیت را حفظ کند که «ما مجاز به انجام هر کاری هستیم» و «مانند کشورهای دیگر نیستیم»، تبدیل شدن به کشوری عادی بسیار بعید به نظر می‌رسد.

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین، روزنامه هاآرتص در مطلب تازه خود به‌قلم «گیدئون لوی» نوشت: تبدیل شدن به یک کشور عادی می‌تواند گزینه‌ خوبی برای اسرائیل(رژیم صهیونیستی) باشد. برای مثال، می‌توانیم با یک سیاست مهاجرتی معمولی، همانطور که در هر کشور عادی مرسوم است، شروع کنیم.

انتقاد از ولادیمیر پوتین، به دلیل اقدامات او در راستای توقف فعالیت‌های خرابکارانه اسرائیل(رژیم صهیونیستی) علیه کشورش، نشان می‌دهد که ما هنوز باید مسیری طولانی و دشوار را برای به دست آوردن عادی‌سازی حقیقی طی کنیم.

تا زمانی که اسرائیل(رژیم صهیونیستی) این ذهنیت را حفظ کند که «ما مجاز به انجام هر کاری هستیم» و «مانند کشورهای دیگر نیستیم»، تبدیل شدن به کشوری عادی بسیار بعید به نظر می‌رسد.

برای مثال، به نظر می‌رسد هیچ تفاوتی میان دولت فعلی اسرائیل(رژیم صهیونیستی) و دولت بعدی بر سر سیاست‌های مهاجرتی وجود نخواهد داشت:

مهم نیست چه دولتی به قدرت رسیده است؛ قانون سیاست مهاجرتی اسرائیل(رژیم صهیونیستی)، قانونی مقدس در نظر خواهد گرفته شد.

تلاش پوتین مبنی بر تعطیل کردن عملیات آژانس یهود در کشورش، به دنبال پایان دادن به مداخله یک کشور خارجی در امور داخلی روسیه بوده است.

پیش‌بینی واکنش دولت یهود در حالتی که روسیه علناً تلاش می‌کرد سازمانی متشکل از یهودی‌های لهستانی مستقر در اسرائیل(رژیم صهیونیستی) داشته باشد تا این افراد را تشویق به بازگشت به لهستان کند، دشوار نیست.

اما اگر اسرائیل(رژیم صهیونیستی) کشوری است که این سازمان را تشکیل داده، حق کاملا با آن‌هاست.

اسرائیل(رژیم صهیونیستی) کشوری به شدت اشباع شده است، اما سیاستمداران همچنان خواهان تعداد بیشتری مهاجر هستند.

این کشور در حال حاضر 9.5 میلیون نفر جمعیت دارد که در یک نوار بسیار باریک زندگی می‌کنند. بنابراین، باید به یهودیان جهان گفته می‌شد: فقط در صورتی که هیچ جایگزینی ندارید، به اینجا بیایید. اینجا شلوغ است.

یهودیان تقریباً در همه جای دنیا در امنیت و رفاه هستند،تا حدی که به نظر می‌رسد اسرائیل(رژیم صهیونیستی)  از هر جای دیگری امنیت کمتری دارد، اما از یهودیان خواسته می‌شود تا بیایند و زندگی خود را در این سرزمین شلوغ و آشفته ادامه دهند.

به هر حال، برای سیاستمداران اسرائیل(رژیم صهیونیستی)، مشکل، محل زندگی مردم مطرح نیست، زیرا آن‌ها همیشه می‌توانند سرزمین‌های بیشتری را فتح کنند.

امروزه یهودیان در هیچ کجای جهان با وحشت مواجه نیستند. اکنون زمان آن رسیده است که کاری را انجام دهیم که تا الان جراتش را نداشتیم، یعنی تبدیل اسرائیل(رژیم صهیونیستی) به یک کشور عادی.