loader image

جستجو

Hard winter awaits Europe

آنتی‌وار:
زمستان سخت در انتظار اروپا

مرکز مطالعات سورین

چکیده

وبگاه «آنتی‌وار» در یادداشت خود به بررسی این موضوع که زمستان سخت در انتظار اروپاست،‌پرداخت و نوشت: هیچ راه دیگری برای توقف جنگ‌طلبان و نومحافظه‌کاران واشنگتن که اکنون اقتصاد جهانی را به لبه پرتگاه برده‌اند، وجود ندارد.

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین،‌ وبگاه آنتی‌وار در یادداشت خود به‌قلم «دیوید استاکمن» نوشت: نیازی به گفتن نیست که وقتی تولید ناخالص داخلی اروپا به یک کاهش دو رقمی می‌رسد، تقاضا برای صادرات آمریکا کاهش می‌یابد و باعث کم شدن تولید و اشتغال در این سوی اقیانوس اطلس می‌شود.

اما پایین آمدن  قدرت خرید مصرف‌کننده، نیمی از واقعیت است. واقعیت این است که بخش صنعتی اروپا مبتنی بر گاز طبیعی است و به دلیل تحریم‌های روسیه و در نتیجه فروپاشی عرضه گاز این کشور از طریق خط لوله، آن را در معرض بحران ویرانگر قیمت تمام‌شده قرار می‌دهد.

جای تعجب نیست که اتحادیه اروپا اکنون جلسه اضطراری وزرای انرژی را تشکیل خواهد داد، زیرا قیمت گاز روز جمعه گذشته به بالاترین سطح خود در این قاره رسید و اقتصاد منطقه را تهدید کرده است.

به همین ترتیب، هزینه برق طی هفته گذشته در اروپا به بالاترین حد خود رسیده است و راه را برای افزایش دردناک نرخ مصرف‌کنندگان باز می‌کند. کل منطقه یورو و همچنین بریتانیا با بدترین بحران هزینه زندگی مواجه شده‌اند.

اعداد نشان می‌دهند که تا اواسط زمستان، اقتصاد اروپا در حالت یکنواختی قرار خواهد گرفت.

علاوه بر این، در بحبوحه افزایش قبوض و قبض‌های برق، مصرف‌کنندگان ممکن است با  افزایش هزینه‌های بالای برق و خاموشی نیز مواجه شوند.

در نتیجه، در حال حاضر یک سال عقب‌ماندگی برای پمپ‌های حرارتی وجود دارد که نشان‌دهنده تقاضای افزایشی عظیم در شبکه برق است.

از آنجایی که قیمت نفت و گاز به شدت افزایش یافته است، در واقع، مصرف‌کنندگان اروپایی به شدت به دنبال جایگزین‌هایی هستند. به‌عنوان مثال، در لهستان، معادن زغال سنگ وجود دارد.

به همین ترتیب، در آلمان و جاهای دیگر، کسانی که توانایی مالی دارند، پمپ‌های حرارتی نصب کرده‌اند و همه این‌ها به برق نیاز دارند، اما شبکه‌ای برای آن طراحی نشده است.

در مورد این وضعیت نابهنجار ما صمیمانه امیدواریم که رای‌دهندگان اروپایی در این زمستان از خواب بیدار شوند و باعث سقوط هر یک از دولت‌های خود در اروپا نشوند. هیچ راه دیگری برای توقف جنگ‌طلبان و نومحافظه‌کاران واشنگتن که اکنون اقتصاد جهانی را به لبه پرتگاه برده‌اند، وجود ندارد.