loader image

جستجو

Ukraine's attacks in Russia are a warning for Washington

کویینسی:
زنگ خطر حملات اوکراین در روسیه برای واشنگتن

مرکز مطالعات سورین

چکیده

اندیشکده «کویینسی» در مقاله تازه خود  به بررسی موضوع زنگ خطر حملات اوکراین در روسیه برای واشنگتن، پرداخت.

فهرست مطالب

به‌‌گزارش مرکز مطالعات سورین،‌ اندیشکده کویینسی در مقاله تازه خود به‌قلم «آناتول لیون» نوشت: یورش شبهه‌نظامیان مخالف روسیه از اوکراین به استان بلگورود روسیه باید زنگ خطری برای دولت بایدن در مورد دشواری کنترل تشدید تنش در اوکراین باشد تا خطر کشش آمریکا به جنگ را به حداقل برساند.

به همین دلیل، سیاست رسمی آمریکا به مخالفت با حملات اوکراین به خاک روسیه ادامه می‌دهد و سال گذشته دولت اوکراین به واشنگتن قول داد که این کار را انجام ندهد.

البته که اوکراین پس از تهاجم روسیه، از حق قانونی و اخلاقی کامل برای ضربه زدن به خاک روسیه برخوردار است؛

اما اینکه آیا این به نفع آمریکا است یا نه، موضوع بسیار متفاوتی است. درواقع، اعمال این نفوذ نه‌تنها یک حق، بلکه یک وظیفه برای مردم آمریکاست؛ زیرا دولت بایدن (و اکثریت دولت‌های متحدان آمریکا در ناتو) بارها به رأی‌دهندگان خود قول داده‌اند که اجازه نخواهند داد غرب مستقیماً درگیر جنگ با روسیه شود.

با فرض اینکه هیچ تغییری در سیاست آمریکا صورت نگرفته است، حمله بلگورود می‌تواند نشانه‌ای از میزانی باشد که کی‌یف اکنون احساس می‌کند می‌تواند خواسته‌های آمریکا را نادیده بگیرد و در عین حال همچنان به دریافت کمک‌های عظیم آمریکا ادامه دهد.

حمله بلگورود با دو تحول مرتبط دیگر که پیامدهای بالقوه وخیم برای تشدید تنش دارد، هم‌زمان است.

اولین مورد این است که آمریکا اکنون جنگنده‌های اف-16 را به اوکراین عرضه می‌کند، جت‌هایی که می‌توانند به عمق روسیه حمله کنند.

بایدن گفته است که «زلنسکی» -رئیس‌جمهور اوکراین- قول داده است که این هواپیماها درواقع برای حمله به خاک روسیه مورد استفاده قرار نخواهند گرفت؛

اما با توجه به تحولات اخیر و ارزیابی‌های اطلاعاتی آمریکا مبنی بر اینکه اوکراین پشت چندین حمله در روسیه بوده است، اتکا به چنین وعده‌هایی ممکن است برای آمریکا بسیار خطرناک باشد.

دولت بایدن باید به کمک به اوکراین برای دفاع از خود در برابر تهاجم روسیه ادامه دهد؛

اما همچنین باید همیشه به یاد داشته باشد که وظیفه اصلی و دائمی آن حفظ امنیت حاکمیت مردم آمریکاست که به معنای دور نگه داشتن این کشور از دخالت مستقیم در جنگ است.