loader image

جستجو

An important year is ahead for the military's weapons modernization programs

بریکینگ دیفنس:
سال مهمی برای برنامه‌های نوسازی تسلیحات ارتش در انتظار است

مرکز مطالعات سورین

چکیده

نشریه «بریکینگ دیفنس» نوشت: رهبران ارتش سال 2023 را به‌عنوان یک لحظه مهم ارزیابی می‌کنند که در آن 24 فناوری جدید در حال استفاده، تست‌های نهایی یا یک مرحله قبل از تست خواهند بود.

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین، نشریه برینکینگ دیفنس در یادداشت خود به‌قلم «اشلی روک» نوشت: رهبران ارتش، سال 2023 را ‌به‌عنوان سالی مهم برای برنامه‌های مدرن‌سازی‌‌‌ تسلیحات خود و همچنین این سال را فرصتی به‌منظور نشان دادن اینکه می‌توانند فراتر از گام‌های اشتباه قبلی، مانند خرید «سیستم رزمی آینده»، حرکت کنند، در نظر می‌گیرند.

زمانی که روسیه در فوریه به اوکراین حمله کرد، واشنگتن بار دیگر برای مقابله با رقیب استراتژیک آمریکا،یعنی چین، تمرکز خود را به سمت منطقه هند و اقیانوس آرام قرار داد.

اگرچه دولت بایدن تأکید کرده است که اولویت آن چین است، اما وزارت دفاع در سال 2022 برنامه‌هایی را برای ارسال حدود 19.3 میلیارد دلار کمک امنیتی به کی‌یف، کمک به آموزش نیروهای نظامی اوکراین در مورد نحوه استفاده از این تسلیحات جدید و متحد کردن کشورهای متحد و شریک برای حمایت از اوکراین تدارک دید.

«داگلاس بوش» -دستیار وزیر ارتش در بخش تأمین، لجستیک و فناوری- در جریان یک رویداد مطبوعاتی در 21 نوامبر به خبرنگاران گفت:« در سال‌های 22 و 23 حجم انبوهی از پول وجود دارد.

با این حال، درخواست بودجه آتی این وزارتخانه برای سال مالی 2024 و یادداشت هدف برنامه مالی 2025 آینده باید «پیش‌بینی بلند مدت داشته باشد تا ببیند چه مدت می‌شود خطوط تولید را در حال کار نگه داریم؟»

حال، سؤال بزرگ این است که وزارت دفاع آمریکا تا چه زمانی می‌خواهد این سرعت بیشتر تولید را حفظ کند و آیا صنعت می‌تواند با تقاضا مطابقت داشته باشد یا خیر.

رهبران ارتش سال 2023 را به‌عنوان یک لحظه مهم ارزیابی می‌کنند که در آن 24 فناوری جدید در حال استفاده، تست‌های نهایی یا یک مرحله قبل از تست خواهند بود.

لیست قابلیت‌ها از موشک نقطه زن (PrSM) و یک سلاح مافوق صوت دوربرد گرفته تا خودروهای رزمی روباتیک (RCV) و تانک سبک جدید ساخته شده توسطGeneral Dynamics Land Systems (GDLS) را شامل می‌شود.

اگرچه تعریف ارتش از 24 قابلیت جدید در سال 2023 گسترده است، اما احتمالاً در این مسیر با برخی موانع یا تأخیر مواجه خواهد شد و ممکن است برای برنامه‌هایی که اجرا نمی‌شوند تصمیمات سختی در مورد مسیر پیش رو اتخاذ کند.

چندین برنامه نوسازی تسلیحات برای موارد انتخاب شده در سال 2023 آماده شده است، از جمله چهارمین تلاش ارتش برای جایگزینی ناوگان قدیمی M2 Bradley. پنج تیم American Rheinmetall Vehicle، BAE Systems، GDLS، Oshkosh Defense و Point Blank Enterprises در مرحله طراحی مفهومی اخیر سرویس OMFV شرکت کردند و بریکینگ دیفنس تأیید کرد که هر پنج تیم پیشنهادات خود را برای فازهای آتی ارسال کرده‌اند.

منتظر تصمیم ارتش در سال 2023 باشید، زمانی که (اطلاعات) تیم‌های شرکت‌‌کننده در دوره 54 ماهه توسعه OMFV برای فعالیت‌های فاز 3 (طراحی دقیق) و فاز 4 (ساخت نمونه اولیه و آزمایش) را اعلام کند.

«مک کانویل» از طرفداران افزایش نیروی فعال ارتش به بالای 500 هزار سرباز بوده است و در عین حال اذعان می‌کند که این سرویس باید تعادل مناسبی بین تأمین مالی نیرویی با این اندازه و پرداخت هزینه برای برنامه‌های تسلیحاتی جدید ایجاد کند.

با این حال، ایجاد تعادل بین سربازان و برنامه‌های توسعه سلاح مشکل ارتش برای سال 2022 نبود.

در نتیجه، برای سال مالی 2023، ارتش پیش‌بینی می‌کند که هدف نهایی خود یعنی 473 هزار نفر را از دست بدهد و بین 445 هزار تا 452 هزار سرباز فعال را مستقر کند.

در حال حاضر، رهبران ارتش گفته‌اند که آمادگی برای خدمت همچنان بالاست و می‌تواند نیازهای گسترده‌تر خود را برآورده کند.

با این حال، ممکن است در سال آینده و بعد از آن، شکاف‌هایی پدیدار شوند و این سرویس ممکن است نیاز به افزایش اتکا به جزء ذخیره خود داشته باشد یا اقدامات دیگری را انجام دهد.