loader image

جستجو

CHICAGO, ILLINOIS - AUGUST 19: U.S. President Joe Biden speaks onstage during the first day of the Democratic National Convention at the United Center on August 19, 2024 in Chicago, Illinois.  Delegates, politicians, and Democratic party supporters are in Chicago for the convention, concluding with current Vice President Kamala Harris accepting her party's presidential nomination. The DNC takes place from August 19-22. (Photo by Chip Somodevilla/Getty Images)

تایم:
سخنرانی جو بایدن در همایش ملی حزب دموکرات آمریکا

مرکز مطالعات سورین

چکیده

نشریه «تایم» در گزارش خود از سخنرانی جو بایدن در همایش ملی حزب دموکرات آمریکا خبر داد و اعلام کرد: بایدن در طول سخنرانی خود از معاون رئیس‌جمهور خود تمجید کرد و گفت که هریس رئیس‌جمهوری‌خواهد بود که فرزندان ما می‌توانند به او نگاه کنند.

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین، نشریه تایم در گزارش خود به‌قلم «نیک پولی» خبر داد: جو بایدن هنگام حضور در کنوانسیون ملی دموکرات‌ها در دوشنبه شب، تقریباً یک ماه پس از پایان رقابت‌های انتخاباتی‌اش و حمایت از کامالا «هریس« معاون رئیس‌جمهور ‌به‌عنوان نامزد حزب، مورد تشویق شدید قرار گرفت.

جمعیت بیش از چهار دقیقه او را تشویق کردند و قبل از اینکه او سخنرانی تقریباً یک ساعته خود را آغاز کند، شعارهای «ما جو را دوست داریم» و «از تو متشکرم، جو» سر می‌دادند.

بایدن در طول سخنان خود دستاوردهای دولت خود را بازگو کرد، توضیح داد که چرا در انتخابات ‌ریاست‌جمهوری سال 2020 شرکت کرد و دونالد ترامپ، ‌رئیس‌جمهور سابق آمریکا را هدف قرار داد.

بایدن گفت: «من ‌به‌عنوان ‌رئیس‌جمهور شما مصمم هستم که آمریکا را به جلو نگه دارم، نه به عقب.»

بایدن در طول سخنرانی خود از معاون رئیس‌جمهور خود تمجید کرد و به دموکرات‌ها گفت که هریس رئیس‌جمهوری‌خواهد بود که فرزندان ما می‌توانند به او نگاه کنند.

او گفت: «ما یکی از خارق‌العاده‌ترین چهار سال پیشرفت را داشته‌ایم. دوره زمانی که می‌گویم ما، منظور من و کامالا است.»

او به هواداران گفت که «بهترین داوطلب» برای ‌‌کارزار او خواهد بود و از رأی‌دهندگان خواست تا در روز انتخابات حضور یابند.

او با اشاره به پیشینه خود ‌به‌عنوان معاون سابق رئیس‌جمهور گفت: «مانند بسیاری از بهترین رئیس‌جمهورهای ما، او نیز معاون رئیس‌جمهور بود.»

بایدن همچنین از بخشی از سخنرانی خود برای برجسته کردن برخی از موضوعاتی که هریس و معاون او تیم والز از آن حمایت می‌کنند، استفاده کرد، از جمله برنامه سیاست اقتصادی ‌‌کارزار آن‌ها که اخیراً فاش شده است.

او با اشاره به طرح خود برای تصویب اولین ممنوعیت فدرال در مورد افزایش قیمت گفت: «کامالا و تیم او به حرص و طمع شرکت‌ها و کاهش هزینه‌های مواد غذایی ادامه خواهند داد.»

بخش بزرگی از سخنرانی بایدن برای فهرست کردن دستاوردهای دولتش، مانند بازگرداندن کشور از کرونا، سرمایه‌گذاری تاریخی در زیرساخت‌ها، ایجاد میلیون‌ها شغل و کاهش قیمت داروهای تجویزی استفاده شد.

بایدن گفت که از دست دموکرات‌هایی که خواستار خروج او از رقابت شدند عصبانی نیست.

 او گفت که من کشورم را دوست دارم و ما باید دموکراسی خود را حفظ کنیم.

بایدن از بخشی از سخنرانی خود برای پرداختن به جنگ اسرائیل و حماس استفاده کرد که باعث ایجاد اختلاف در حزب دموکرات شده است و گفت: «ما شبانه روز در تلاش هستیم تا گروگان‌های اسرائیلی را به خانواده‌هایشان برسانیم و کمک‌های بشردوستانه و غذایی را به غزه افزایش بدهیم؛ و به رنج غیرنظامیان فلسطینی پایان بدهیم و در نهایت با برقراری آتش‌بس، این جنگ را تمام کنیم.»

بایدن در طول سخنرانی خود چندین بار به ترامپ اشاره کرد و نامزد جمهوری‌خواه را که در سال 2020 او را شکست داد، یک «بازنده» خواند که «خود را اول و آمریکا را در آخر قرار داده است».

بایدن ادعای مکرر ترامپ مبنی بر اینکه آمریکا کشوری در حال انحطاط است، مورد توجه ویژه قرار داد: «او می‌گوید، ما در حال شکست هستیم. او بازنده است و اشتباه فکر می‌کند.» وی افزود: «ما در سال 2020 دموکراسی را نجات دادیم و اکنون باید در سال 2024 دوباره آن را نجات دهیم.»