loader image

جستجو

The fate of Boris Johnson is similar to the political end of Trump

نیویورک تایمز:
سرنوشت بوریس جانسون به پایان سیاسی ترامپ شباهت دارد

مرکز مطالعات سورین

چکیده

روزنامه «نیویورک تایمز» در مقاله‌ای به بررسی شباهت سرنوشت «بوریس جانسون» نخست وزیر مستعفی بریتانیا با پایان سیاسی ترامپ پرداخت.

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین، روزنامه نیویورک تایمز در مقاله‌ای به بررسی کارنامه «بوریس جانسون» -نخست‌وزیر مستعفی بریتانیا- پرداخته و در آن، رفتار وی در دوران منتهی به کناره‌گیری خود را به دوران پایان کار دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور پیشین آمریکا تشبیه کرده است.

با وجودی که جانسون به دلیل رسوایی‌های دوران نخست‌وزیری خود، در روزهای آخر کارش با شورش آشکار کابینه خود روبرو شد و حمایت حزب محافظه‌کار را هم از دست داد، اما زیر بار واقعیت نرفت و مانند ترامپ در پی باختن انتخابات ریاست‌جمهوری سال 2020، به «خیره‌سری» پرداخت تا اینکه در نهایت مجبور شد استعفا دهد.

جانسون روزنامه‌نگاری بود که سیاستمدار شد و کارزار سیاسی خود را با طرفداری از «برگزیت» یا طرح خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا آغاز کرد.

او از عوامل مهم پیروزی همه‌پرسی سال 2016 برای ترک اتحادیه اروپا بود و هنگامی که مردم بریتانیا در سال 2019 در انتخابات پارلمان پای صندوق‌های رای رفتند، جانسون توانست با وعده «انجام برگزیت» به دفتر نخست‌وزیری راه پیدا کند.

این بزرگترین پیروزی حزب محافظه‌کار از سال 1987 بود. جانسون بعدها، هنگامی که به دلیل رسوایی‌های اخلاقی مکرر در دوران صدارت خود مورد انتقاد قرار می‌گرفت، با ارجاع به آن پیروزی بزرگ اظهار می‌کرد که «14 میلیون رای‌دهنده‌ای» که وی را به دفتر نخست‌وزیری فرستاده‌اند، «مسئولیتی خطیر» بر عهده او گذاشته‌اند.