loader image

جستجو

The downing of an unknown pilot in the midst of tensions with Iran

تایمز اسرائیل:
سرنگونی هوانورد ناشناخته در بحبوحه تنش‌ها با ایران

مرکز مطالعات سورین

چکیده

روزنامه «تایمز اسرائیل» در گزارش تازه خود از سرنگونی هوانورد ناشناخته در بحبوحه تنش‌ها با ایران، خبر داد و نوشت: ارتش اسرائیل گمان دارد هوانورد مزبور در اصل متعلق به ایران باشد.

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین، روزنامه تایمز اسرائیل در گزارش تازه خود خبر داد: طبق اظهار ارتش اسرائیل(رژیم صهیونیستی)، روز یکشنبه هلیکوپترها و جت‌های جنگی نیروی هوایی یک هوانورد ناشناخته که ظاهرا از سوریه به قلمرو هوایی اسرائیل(رژیم صهیونیستی) وارد شده بود را سرنگون کردند.

این حادثه در میانه تنش‌های فزاینده میان دولت یهود و جمهوری اسلامی در رابطه با حضور ایران در مرز شمالی اسرائیل(رژیم صهیونیستی) و در پی شماری از حمله‌های هوایی منتسب به رژیم صهیونیستی در سوریه رخ داد.

ارتش اسرائیل(رژیم صهیونیستی) در بیانیه‌ای گفت که هوانورد ناشناخته را رهگیری کرده و بدون احتمال خطری برای ساکنان محل بر فراز ناحیه‌ای باز آن را سرنگون کرد.

در طول این حادثه آژیرهای یورش هوایی مطلقاً به‌ صدا درنیامدند.

رسانه‌های عبری گفتند ارتش گمان دارد هوانورد مزبور در اصل متعلق به ایران باشد.

حدود یک ساعت پس از حادثه، رسانه‌های سوری از انفجاری در فرودگاهی در نزدیکی دمشق، پایتخت سوریه خبر دادند، اما اسرائیل(رژیم صهیونیستی) را متهم نکردند.

خبرگزاری دولتی سوریه معمولاً به‌سرعت حمله‌های هوایی در این کشور را به اسرائیل(رژیم صهیونیستی) منتسب می‌کند و در هفته‌های اخیر نیز بارها چنین کرده است.

روز یکشنبه یوآو گالانت، وزیر دفاع اسرائیل(رژیم صهیونیستی)، به ایران و گروه تروریستی تحت حمایت این کشور از جمله حزب‌الله هشدار داد که دولت یهود هیچ آسیبی به کشور و شهروندان خود را تحمل نخواهد کرد.

گالانت در مراسم جشنی که پیش از عید پسح بهمراه سربازان در بریگاد اتزیون در کرانه باختری برگزار شد، گفت در تمام جبهه‌ها تنش داریم و افزود ایران می‌کوشد در اراضی دست به تهاجم بزند.

وی افزود ما به ایرانی‌ها و حزب‌الله اجازه نخواهیم داد به ما آسیب برسانند.