loader image

جستجو

Biden's trip to Israel has never been finalized

کان 11
سفر بایدن به اسرائیل هرگز نهایی نشده است

مرکز مطالعات سورین

چکیده

رسانه «کان 11» در گزارش خود به نقل از سخنگوی کاخ سفید درباره تغییر زمان سفر رییس جمهور آمریکا به اسرائیل، نوشت: اظهارات درباره اینکه سفر جو بایدن به تعویق افتاده نادرست است؛ زیرا تاریخ این دیدار هنوز مورد بحث بوده و هرگز نهایی نشده است.

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین، رسانه کان 11 در گزارش خود نوشت: کاخ سفید روز جمعه به اسرائیل(رژیم صهیونیستی) اطلاع داد که جو بایدن سفر خود به غرب آسیا را از پایان ژوئن به جولای موکول می‌کند، اما برخی از مقامات نگران هستند که این سفر به طور کلی لغو شود.

منابع درگیر در تماس بین دو کشور می‌گویند که این تاخیر تا حدی به دلیل ترس از فروپاشی زود هنگام ائتلاف در اسرائیل(رژیم صهیونیستی) است.

این منابع تخمین می‌زنند که به دلیل ترس از دو سناریو احتمالی، دیدار برنامه‌ریزی‌شده حتی در ماه جولای انجام نخواهد شد: اینکه «بنیامین نتانیاهو» -رهبر مخالفان- بتواند یک ائتلاف جایگزین تشکیل دهد و بایدن به اجبار وارد اتاقی شود که او در آن نخست‌وزیر است.

«کارین ژان پیر» -سخنگوی کاخ سفید- امشب سه‌شنبه گفت که اظهارات در‌باره اینکه سفر جو بایدن به اسرائیل(رژیم صهیونیستی) به تعویق افتاده، نادرست است؛ زیرا هیچ تاریخی برای این سفر تعیین نشده است. این سخنگو در یک نشست خبری در کاخ سفید گفت که تاریخ این دیدار هنوز مورد بحث بوده و هرگز نهایی نیست.

شنبه گذشته، «ان‌بی‌سی» گزارش داد که سفر برنامه‌ریزی‌شده بایدن به اسرائیل(رژیم صهیونیستی) و عربستان به جولای موکول شده است.

چندین مقام ارشد گفته‌اند که کاخ سفید در حال تلاش برای گسترش سفر رئیس‌جمهور به غرب آسیاست. دلیل این تعویق اعلام نشد و بر اساس این گزارش، تاریخ ها هنوز قطعی نشده است.

بعداً مقامات اسرائیل(رژیم صهیونیستی) در مورد تعویق سفر رئیس‌جمهور به اسرائیل مطلع شدند.

جمعه گذشته گزارش شد که اسرائیل (رژیم صهیونیستی)برای آمدن رئیس‌جمهور آماده می‌شود، اما بدانید: شرایط سیاسی بر این سفر تأثیر می‌گذارد. بایدن در یک کنفرانس مطبوعاتی در آن روز گفت: ممکن است با رهبران اسرائیلی و عرب از جمله در عربستان دیدار کنم، اما این طرح نهایی نیست.