loader image

جستجو

The trip of Russian officials to Iran to check the attacking drones

هاآرتص:
سفر مقامات روس برای بررسی پهپادهای مهاجم به ایران

مرکز مطالعات سورین

چکیده

روزنامه «هاآرتص» در گزارشی  از سفر مقامات روس برای بررسی پهپادهای مهاجم به ایران خبر داد.

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین، روزنامه هاآرتص در گزارشی نوشت:  «جیک سالیوان» -مشاور امنیت ملی آمریکا- تصاویر ماهواره‌ای به سی‌ان‌ان فاش کرد که یک هیئت روسی حداقل دو بار در ماه گذشته برای آزمایش پهپادهای مهاجم از فرودگاه مرکزی ایران بازدید کرده است.

ایران پهپادهای شاهد 191 و شاهد129 را با قابلیت حمل موشک‌های هدایت‌شونده دقیق معرفی کرده است.

این افشاگری‌ها در پی سفر جو بایدن به اسرائیل(رژیم صهیونیستی) و عربستان و گفت‌و‌گوهای آمریکا و کشورها درباره فعالیت ایران در منطقه صورت گرفت.

وی گفت:«ما اطلاعاتی داریم مبنی بر اینکه دولت ایران در حال آماده شدن برای تأمین صدها پهپاد از جمله پهپادهایی با قابلیت حمله به روسیه است».

سالیوان به سی‌ان‌ان گفت که تخمین آمریکا این است که «هیأت رسمی ‌روسیه اخیراً نمایی از پهپادهای تهاجمی ‌ایران دریافت کرده است».

«ما این عکس‌های گرفته‌شده در ماه ژوئن را منتشر می‌کنیم که پهپادهای ایرانی را نشان می‌دهد که یک هیئت روسی در آن روز دیده بودند.

سالیوان ادامه داد: «این نشان‌دهنده علاقه مستمر روسیه به دستیابی به پهپادهای ایرانی با ظاهر تهاجمی ‌است.

مقامات امریکایی به سی‌ان‌ان گفتند که روس‌ها دوباره در 5 جولای به این کشور سفر کردند. این افشاگری‌ها در پی تلاش آمریکا برای تحکیم بلوک منطقه‌ای خود در برابر اوکراین در جریان دیدار از بایدن صورت گرفت.

یک مقام ارشد آمریکایی گفت: «روسیه در واقع روی ایران در غرب آسیا شرط‌بندی می‌کند، ما روی منطقه‌ای یکپارچه‌تر، باثبات‌تر، صلح‌آمیزتر و مرفه‌تر شرط‌بندی می‌کنیم.»

بایدن قرار است در نشستی با رهبران کلیدی عرب حاشیه خلیج‌فارس به مبارزات انتخاباتی یک روزه خود پایان دهد، که در آن درباره پیشبرد دفاع یکپارچه منطقه‌ای و توانایی رو به رشد بالستیک ایران بحث و گفت‌و‌گو خواهد شد.