loader image

جستجو

The visit of the American parliamentary delegation to Taiwan1

رویترز:
سفر هیات پارلمانی آمریکا به تایوان

مرکز مطالعات سورین

چکیده

خبرگزاری «رویترز» در گزارشی از سفر هیات پارلمانی آمریکا به تایوان خبر داد و نوشت: ریاست این هیات را سناتور اد مارکی بر عهده دارد و 4 نماینده دیگر نیز وی را در سفری بزرگتر به منطقه اقیانوس هند و اقیانوس آرام همراهی می‌کنند.

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین، خبرگزاری رویتزر در گزارشی خبر داد: یک هیات متشکل از نمایندگان آمریکا روز یکشنبه برای یک سفر 2 روزه وارد تایوان شد و آن‌ها در این سفر با تسای اینگ ون، رئیس‌جمهور تایوان دیدار کردند.

این دومین گروه بلند پایه‌ای است که در بحبوحه ادامه تنش‌های نظامی با همسایه بزرگ تایوان یعنی چین، دیدار می‌کنند.

پکن که مدعی است تایوان را به عنوان سرزمین خود اداره می‌کند، رزمایش‌هایی در اطراف این جزیره برگزار کرده است تا خشم خود را از سفر ماه جاری نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان ابراز کند.

سفارت بالفعل آمریکا در تایوان اعلام کرد که ریاست این هیات را سناتور اد مارکی بر عهده دارد و 4 نماینده دیگر نیز وی را در سفری بزرگتر به منطقه اقیانوس هند و اقیانوس آرام همراهی می‌کنند.

دفتر ریاست تایوان اعلام کرد که این گروه صبح روز دوشنبه با تسای دیدار خواهد کرد.

این سفارتخانه در بیانیه‌ای اعلام کرد: به ‌ویژه در زمانی که چین با رزمایش تنش‌ها را در تنگه تایوان و منطقه افزایش می‌دهد، سناتور مارکی در راس هیاتی برای سفر به تایوان بار دیگر حمایت قاطع کنگره آمریکا از تایوان را نشان می‌دهد.

وزارت امور خارجه تایوان تصاویری از دیدار این گروه در فرودگاه مرکز شهر سونگشان تایوان منتشر کرد که با یک هواپیمای ترابری نیروی هوایی آمریکا وارد شد.

سفارت چین در واشنگتن گفت که اعضای کنگره آمریکا باید مطابق با سیاست چین واحد دولت آمریکا عمل کنند و استدلال کرد که آخرین بازدید کنگره یک بار دیگر ثابت می‌کند که آمریکا نمی‌خواهد شاهد ثبات در سراسر تنگه تایوان باشد.