loader image

جستجو

Trump's secret weapon to destroy education in America

نیشن:
سلاح مخفی ترامپ برای نابودی آموزش در آمریکا

مرکز مطالعات سورین

چکیده

نشریه «نیشن» در گزارش تازه خود از سلاح مخفی ترامپ برای نابودی آموزش در آمریکا خبر داد و اعلام کرد: ترامپ قصد دارد وزارت آموزش و پرورش را تعطیل کند، نماز را در مدارس بازگرداند.

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین،‌ نشریه نیشن در گزارش تازه خود به‌قلم «اوون دالکمپ» خبر داد: مجموعه‌ای از بیانیه‌های مبارزاتی که «برنامه ۴۷» نامیده می‌شوند، چشم‌انداز رئیس‌جمهور سابق را برای سال ۲۰۲۵ و بعد از آن ترسیم می‌کند.

چشم‌اندازی که برای ارزش‌های محافظه‌کارانه در جنگ‌های فرهنگی که در آموزش و پرورش آمریکا نفوذ کرده مبارزه می‌کند، در حالی که تصمیم‌گیری‌های آموزشی را به ایالت‌ها و خانواده‌های دانش‌آموزان واگذار می‌کند.

ترامپ قصد دارد وزارت آموزش و پرورش را تعطیل کند، نماز را در مدارس بازگرداند.

یک آکادمی آمریکایی ایجاد کند که به دانش‌آموزان مدرک تحصیلی کم‌هزینه اعطا می‌کند که با اعمال جریمه‌های مالی علیه مؤسساتی که مطابق با استانداردهای ایدئولوژیکی او نیستند.

احیای انتخاب مدرسه و محدود کردن بحث درباره محتوای LGBTQ در کلاس‌های درس و موارد دیگر را به‌دنبال دارد.

این پیشنهادها تقریباً مشابه پروژه 2025 هستند، مجموعه­ای 920 صفحه­ای مملو از اولویت­های سیاست جناح راست برای دولت بعدی ترامپ.

سیستم اعتباربخشی آموزش عالی که به‌عنوان یک نوع حمایت از مصرف­کننده ایجاد شده است، متشکل از شرکت­های خصوصی است که قابلیت مالی مؤسسات، نتایج یادگیری دانش‌آموزان و سایر عوامل را بررسی می­کنند تا اطمینان حاصل کنند که دانشجویان تحصیلاتی را دریافت می­کنند که برای آن هزینه پرداخت می­کنند.

«لارنس شال» رئیس کمیسیون آموزش عالی نیوانگلند (NECHE) که بیش از 200 مدرسه را اعتبار می‌دهد، با برجسته کردن تنوع مدارس دارای اعتبار NECHE، از جمله دانشگاه‌های مذهبی، مؤسسات سکولار، آکادمی‌های نظامی و دانشگاه‌های خصوصی، این تصور را رد کرد.

«لوتر اسپوهر» استاد سابق دانشگاه براون و متخصص آزادی آکادمیک، گفت: «معمولاً آژانس‌های اعتباربخشی در پس‌زمینه هستند.

در طول قرن گذشته، دولت فدرال به اعمال و گسترش حمایت و نفوذ خود بر موسسات آموزش عالی ادامه داده است.

کنگره 43 درصد از بودجه عمومی برای کالج‌ها و دانشگاه‌ها را از طریق تخصیص‌های فدرال کنترل می‌کند، و کمک‌های مالی Pell و بودجه از لایحه GI فقط در موسسات معتبر قابل استفاده است.

این الزامات می­تواند توسط دولت جدید ترامپ برای وادار کردن دانشگاه­ها به رعایت خواسته­های ایدئولوژیک او مورد استفاده قرار گیرد.

دوره اول ترامپ در حال حاضر تغییرات عمده ای در آموزش آمریکا ایجاد کرده است. ترامپ از طریق وزیر آموزش خود، بتسی دووس، حمایت فدرال را از مدارس و سازمان‌های مذهبی گسترش داد.

در برنامه‌های انتخاب مدرسه سرمایه‌گذاری کرد، سیاست‌های انطباق جنسیتی را تهدید کرد و مکرراً درخواست کاهش بودجه برای آموزش عمومی کرد.

‌به‌رغم رواج آموزش در بحث سیاسی، موضوع آموزش برای رأی­دهندگانی که در نوامبر امسال به پای صندوق­های رای می­روند، اولویت اصلی نیست.

کمتر از 1 درصد از رای­دهندگان ثبت‌نام‌شده در نظرسنجی نیویورک تایمز/ کالج سینا در ماه می 2024 گفتند که این موضوع مهم­ترین موضوع آن­ها بود.

از میان کارشناسان اعتباربخشی که نیشن با آن­ها صحبت کرد، هیچ‌کدام نتوانستند مؤسسه‌ای را نام ببرند که به دلیل عدم پایبندی به ایدئولوژی خاصی یا به دلیل محتوایی که تدریس می‌کنند اعتبار خود را از دست داده است.

روسای NECHE و SACSCOC هر دو گفتند که محتوای کلاس‌ها را در هیچ مؤسسه‌ای تنظیم نمی‌کنند، تا زمانی که با مأموریت مؤسسه همسو باشد.

به گفته اسپوهر، اگر ترامپ برای تحمیل ارزش‌های سنتی آمریکایی که در آموزش عالی وعده داده بود این کار را انجام دهد، «بی‌سابقه خواهد بود».