loader image

جستجو

Sana'a's three conditions for progress in the negotiations of the military case

سه شرط صنعاء برای پیشرفت در مذاکرات پرونده نظامی

مرکز مطالعات سورین

چکیده

نشریه «المسیره» در یادداشتی از سه شرط صنعاء برای پیشرفت در مذاکرات پرونده نظامی، خبرداد.

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین، نشریه المسیره در یادداشتی خبر داد: هیأت دولت نجات ملی یمن در مذاکرات اردن اعلام کرد، پیشرفت در پرونده مربوط به مذاکرات نظامی این کشور مشروط به تحقق سه موضوع است.

کمیته نظامی دولت نجات ملی یمن که هم‌اکنون به منظور مذاکرات با طرف مقابل با نظارت سازمان ملل در امان پایتخت اردن است، اعلام کرد، پیشرفت در مذاکرات مربوط به پرونده نظامی مشروط به پرداخت حقوق کارمندان دولتی، رفع توقیف کشتی‌ها در بندر الحدیده و افزایش پروازها از طریق فرودگاه بین‌المللی صنعاء است.

بر اساس گزارش«المسیره»، در ادامه کمیته نظامی مذکور به کارشکنی‌های طرف مقابل یعنی هیأت وابسته به شورای ریاستی یمن از جمله امتناع از حضور در نشست اردن و نقض مکرر آتش‌بس یمن اشاره شده و آمده است، طرف مقابل همچنان به توقیف کشتی‌ها ادامه می‌دهد و این در حالی است که ملت یمن به تحقق نتایج آتش‌بس چشم دوخته است.

هفته جاری، «عصام المتوکل» -سخنگوی رسمی شرکت نفت دولت نجات ملی یمن- خبر داد که ائتلاف متجاوز سعودی-اماراتی به رهبری آمریکا، یک کشتی نفتی یمن را توقیف کرده است.

وی به خبرگزاری رسمی یمن (سبأ) گفت که ائتلاف سعودی، کشتی «تیارا» را که حامل سوخت گازوئیل است، توقیف کرده است؛ هرچند که این کشتی، از سازمان ملل مجوز ورود دریافت نموده است.

وی با بیان اینکه این اقدام ائتلاف سعودی، نقض عمدی آتش‌بس یمن است، گفت که سازمان ملل هم برای جلوگیری از این دزدی دریایی، هیچ اقدام مثبتی نکرده است.