loader image

جستجو

Misbehavior of American presidents with regard to classified documents

نیویورک پست:
سوء رفتار روسای جمهور آمریکا در قبال اسناد طبقه‌بندی‌شده

مرکز مطالعات سورین

چکیده

روزنامه «نیویورک پست» درگزارشی از سوء رفتار روسای جمهور آمریکا در قبال اسناد طبقه‌بندی‌شده، خبر داد.

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین،‌ روزنامه نیویورک پست در گزارشی  اعلام کرد: «جو بایدن» -رئیس‌جمهور آمریکا- و سلف وی یعنی «دونالد ترامپ» جدیدترین نفرات در زنجیره چهار دهه روسای جمهوری آمریکا هستند که در طول دوران تصدی مسئولیت خود، عملکرد نادرستی در زمینه اسناد طبقه‌بندی‌شده داشته‌اند.

این گزارش با اشاره به ادای شهادت مسئولان سازمان آرشیو ملی در یک جلسه استماع پشت درهای بسته در یکی از کمیته‌های کنگره در ماه مارس، تصریح کرد از زمان ریاست‌جمهوری رونالد ریگان، همه دولت‌های آمریکا به‌نوعی رویه فدرال را در زمینه مدیریت اسناد فوق‌محرمانه نقض کرده‌اند.

در اوایل سال جاری، چند سند معدود با علامت‌های طبقه‌بندی‌شده در دفتر بایدن در واشنگتن دی سی و اقامتگاه او در ایالت دلاور پیدا شد.

سال گذشته نیز، اف‌بی‌آی مجموعه‌‌ای از اسناد را از املاک ترامپ در مار-آ-لاگو در فلوریدا، توقیف کرد که برخی از آن‌ها نشان بسیارمحرمانه داشتند.

«ویلیام بوسانکو» -مدیر عامل آرشیو ملی آمریکا- در این باره اظهار داشته است که سوابق به راحتی گم یا با اسناد غیرطبقه‌بندی مخلوط می‌شوند، زیرا کاخ سفید به دفاتر مختلف با عنوان انبار باز نگاه می‌کند که افراد متعددی به آن دسترسی داشته و توانایی انتقال اوراق به داخل و خارج را دارند.

«مایک ترنر» -رئیس کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان آمریکا- در این خصوص خاطرنشان کرد: سوء عملکرد در زمینه اسناد طبقه‌بندی‌شده مشکلی است که دامنه آن فراتر از دفتر کار رئیس‌جمهور است.

ما به شیوه بهتری نیاز داریم تا بر اساس آن، مقامات منتخبی که دوران مسئولیت آن‌ها در قوه مجریه و قوه مقننه در حال پایان یافتن است، اسناد طبقه‌بندی‌شده را به درستی بازگردانند و از یکپارچگی امنیت ملی ما محافظت کنند.