loader image

جستجو

American politics; The cause of discord between families

نیویورک تایمز:
سیاست آمریکا عامل اختلاف بین خانواده‌ها

مرکز مطالعات سورین

چکیده

روزنامه «نیویورک تایمز» در یادداشتی با اشاره به نظرسنجی‌های جدیدی مبنی بر تاثیر مسائل سیاسی در شرایط فعلی آمریکا،‌ نوشت: شکاف‌های ایدئولوژیک فزاینده در سیاست آمریکا با پیامدهای بسیار شخصی و خانوادگی همراه بوده است.

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین،‌ روزنامه نیویورک تایمز در یادداشتی نوشت: طبق نظرسنجی‌های جدید انجام شده در سطح جامعه آمریکا، مسائل سیاسی در شرایط فعلی آمریکا، بیشتر از گذشته باعث ایجاد تفرقه و اختلاف میان احزاب سیاسی، جمع‌های دوستانه و همینطور خانواده‌ها در آمریکا شده است.

طبق این نظرسنجی روزنامه نیویورک تایمز، تقریباً از هر پنج شرکت‌کننده، یک نفر اعلام کرد که سیاست به روابط دوستانه یا خانوادگی وی آسیب می‌رساند.

موضوعی که طبق آن می‌توان نتیجه گرفت شکاف‌های ایدئولوژیک فزاینده در سیاست آمریکا با پیامدهای بسیار شخصی و خانوادگی همراه بوده است.

نزدیک به نیمی از رای‌دهندگان در این نظرسنجی نیز تصدیق کردند که بر اساس سیاست خود درباره افراد دیگر قضاوت می‌کنند. 48 درصد از شرکت‌کنندگان در نظرسنجی گفتند که دانستن دیدگاه‌های سیاسی یک فرد به آن‌ها می‌گوید که آیا فرد خوبی است یا خیر.

دموکرات‌ها و مستقل‌ها تا حدودی بیشتر از جمهوری‌خواهان می‌گویند که سیاست بر روابط آن‌ها تأثیر گذاشته است. 20 درصد از دموکرات‌ها و 21 درصد از مستقل‌ها در مقابل 14 درصد از جمهوری‌خواهان چنین اظهار نظر کردند.

اما در مصاحبه‌ها، افراد در سراسر طیف ایدئولوژیک، داستان‌های مشابهی از بیگانگی را تعریف کردند: گفتگوها با خواهر و برادرها و فرزندان قطع شد، دوستی‌های چند دهه‌ای خاموش مانده است. بیشتر آن‌ها مربوط به روزهای ابتدایی ریاست‌جمهوری ترامپ است و از زمان پایان آن کاهش نیافته است.

اثرات شخصی اختلافات سیاسی بر اساس نژاد به شدت متفاوت بود و منعکس‌کننده شکاف‌های حزبی نزدیکتر در برخی گروه‌ها نسبت به گروه‌های دیگر بود.

در حالی که 20 درصد از رای‌دهندگان سفیدپوست و اسپانیایی تبار گزارش داده‌اند که روابطشان از طریق سیاست آسیب دیده است، تنها 7 درصد از رای‌دهندگان سیاه پوست این کار را کردند.

برخی از رای‌دهندگان گفتند که سعی کرده‌اند روابط را با حذف دیرهنگام سیاست‌ها ترمیم کنند.