loader image

جستجو

Quality index of the Ministry of Health in Israel

والا:
شاخص کیفیت وزارت بهداشت در اسرائیل

مرکز مطالعات سورین

چکیده

روزنامه «والا» در مقاله‌ تازه خود به بررسی موضوع شاخص کیفیت وزارت بهداشت در  اسرائیل پرداخت.

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین، روزنامه والا در یادداشت تازه خود نوشت: براساس گزارش جدیدی که توسط وزارت بهداشت منتشر شد و به کیفیت مراقبت‌های پزشکی در اسرائیل(رژیم صهیونیستی) می‌پردازد، بیمارستان‌های شیبا در تل هاشومر و بیلینسون در پتخ تیکووا پیشتازان شاخص کیفیت این وزارتخانه برای سال 2021  هستند.

به منظور ارتقای شفافیت، این گزارش به بیمارستان‌ها امتیاز داده و آن‌ها را بر اساس اندازه طبقه‌بندی کرده است.

بیلینسون برای سومین سال متوالی در جایگاه اول باقی ماند. دیگران به همراه شیبا حداکثر امتیاز را دریافت کردند.

بلافاصله بعد از آن‌ها بیمارستان هدسه عین کرم در اورشلیم قرار دارد. آخرین مکان در مؤسسات بزرگ به بیمارستان رامبام در حیفا رسیده که تنها در این هفته، به 250  درصد اشغال در بخش‌های تروما و اورژانس و بیمارانی که ساعت‌ها برای دریافت آن‌ها منتظر می‌مانند، رسیده است.

در بیمارستان‌های متوسط، بیمارستان بارزیلایی در اشکلون با امتیاز 10  در جایگاه اول قرار گرفت. در جایگاه سوم، بیمارستان همک در شهر عفولا قرار گرفت که مشکلات و نزاع‌های زیادی را بین روئسای بخش‌ها و مدیریت کلایت در این زمینه در سال گذشته تجربه کرده است.

این بیمارستان ادعا می‌کند که وقایع رخ‌داده در آن همچنین به استعفای سریع مدیر بزرگترین صندوق بهداشت در اسرائیل(رژیم صهیونیستی)، روث رالبگ منجر شد.

بیمارستان شعر زدک در اورشلیم با امتیاز 9.83  در رده آخر قرار گرفت. در رده بیمارستان‌های کوچک انقلابی رخ داد که بیمارستان معینی هایشوعا با امتیاز نسبتاً پایین  9.52 در جایگاه آخر قرار گرفت. در حالی که مقام اول به بیمارستان پوریا در طبریه رسید.

شیبا همچنین با امتیاز کلی 9.92  مقام اول را در رده بیمارستان‌های سلامت روان به خود اختصاص داده است و آخرین رتبه به بیمارستان بئر یعکوف تعلق گرفت.

بیمارستان آبربانل که به‌عنوان بخشی از برنامه وزیر بهداشت به بیمارستان ایچیلوف در تل‌آویو وابسته است، مانند سال گذشته تنها در جایگاه پنجم قرار گرفت.

این گزارش که به داده‌های سال 2021  اشاره می‌کند، پس از افزایش مداوم در سال‌های اخیر، کاهش تعدادی از شاخص‌ها را در سال‌های بحران کرونا نشان می‌دهد.

شاخص‌هایی که بیشترین کاهش را داشتند، پیشگیری از عفونت، تشخیص و ارزیابی افسردگی در بین بیماران بستری بود.