loader image

جستجو

Beijing is monitoring the West's weak response to the Ukraine crisis

شبکه سی‌ان‌ان: پکن واکنش ضعیف غرب به بحران اوکراین را زیر نظر دارد

مرکز مطالعات سورین

چکیده

 شبکه «سی‌ان‌ان» در یادداشت تازه خود به‌نقل از وزیرامورخارجه تایوان نوشت: پکن واکنش ضعیف غرب به بحران اوکراین را زیر نظر دارد و ممکن است چین از این مسئله درس مثبتی بگیرد.

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین، شبکه سی‌ان‌ان در یادداشت تازه خود نوشت: وزیر امور خارجه تایوان گفت، پکن به‌طور دقیق تحولات اوکراین را رصد می‌کند تا راهبرد خود در قبال تایوان را ارزیابی کند.

«جوزف وو»  گفت‌: «هم‌زمان که شاهد تحولات در اوکراین هستیم، اقدامات احتمالی چین را نیز به دقت ملاحظه می‌کنیم».

او افزود: «اطمینان دارد که رهبران چین نیز در حال پایش بوده و تلاش می‌کنند جمع‌بندی خود را داشته باشند».

وزیر امور خارجه تایوان مدعی شد: «خطر اینجاست که رهبران چین فکر می‌کنند واکنش غرب به تهاجم روسیه ضعیف است و همبستگی وجود ندارد و  به همین دلیل، فاقد تأثیرگذاری است. ممکن است چینی‌ها از این مسئله درس مثبتی بگیرند.»

این اظهارات در حالی مطرح می‌شوند که «وانگ یی»، وزیر امور خارجه چین امروز گفته است: «مسئله تایوان و اوکراین در ماهیت خود تفاوت دارند و به هیچ وجه قابل مقایسه نیستند. تایوان بخشی جدایی‌ناپذیر از چین است و مسائل تایوان، تماماً جزو مسائل داخلی چین هستند. مسئله اوکراین از اختلاف میان این کشور با روسیه نشأت می‌گیرد.»

او در ادامه هشدار داد:‌‌‌ حمایت آمریکایی‌ها از جدایی‌طلبان تایوانی موجب افزایش تنش در تنگه تایوان شده و صلح و ثبات منطقه را به خطر انداخته است که عواقب زیادی برای طرف آمریکایی خواهد داشت.