loader image

جستجو

Israeli company sells hacking tools

هاآرتص:
شرکت اسرائیلی ابزارهایی برای هک کردن می‌فروشد

مرکز مطالعات سورین

چکیده

روزنامه «هاآرتص» در یادداشت خود براساس اسناد داخلی به دست آمده و بررسی شده، اعلام کرد: شرکت اسرائیلی ابزارهایی برای هک کردن می‌فروشد.

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین، روزنامه هاآرتص در یادداشت خود به‌قلم «عمر بنجاکوب» نوشت: شرکت سایبری توکا فناوری‌هایی را می‌فروشد که به مشتریان اجازه می‌دهد دوربین‌های امنیتی یا حتی وب‌کم‌ها را در یک محیط مشخص پیدا کنند، آن‌ها را هک کنند،

پخش زنده‌شان را نمایش دهد و حتی آن و ضبط‌های گذشته را تغییر دهد. قابل ذکر است که فعالیت‌های آن شرکت توسط وزارت دفاع اسرائیل تنظیم می‌شود.

این شرکت در سال 2018 راه‌اندازی شد، دفاتری در تل‌آویو و واشنگتن دارد، تنها با مشتریان دولتی در دولت، نهادهای اطلاعاتی و سازمان‌های مجری قانون و تقریباً منحصراً در غرب کار می‌کند.

بر اساس اسناد داخلی، از سال 2021، این شرکت قراردادهایی با اسرائیل به ارزش 6 میلیون دلار داشت و همچنین برای «توسعه استقرار موجود» در اسرائیل(رژیم صهیونیستی) برنامه‌ریزی کرده بود. توکا به سؤالات هاآرتص در مورد فعالیت‌هایش در اسرائیل پاسخی نداد.

ماه گذشته، هکرهای ایرانی تصاویری از بمب‌گذاری مرگبار تروریستی که روز گذشته در یک ایستگاه اتوبوس در اورشلیم رخ داده بود، فاش کردند.

این تصاویر از یکی از چندین دوربین‌های امنیتی نصب شده توسط یک آژانس امنیتی اسرائیل (رژیم صهیونیستی) برای اهداف نظارت، به دست آمد.

به گزارش خبرگزاری دولتی اسرائیل(رژیم صهیونیستی)، ایران یک سال پیش به این دوربین دسترسی پیدا کرد.

محصول توکا برای چنین سناریوهایی و موارد دیگر در نظر گرفته شده است: هک کردن یک شبکه دوربین، نظارت بر پخش زنده و دسترسی به آرشیو آن، و تغییر آن‌ها؛ انجام همه این بدون به جا گذاشتن هیچ ردی است.

اسناد توکا، کشورهایی را که توکا با آن‌ها ارتباط داشته است نشان می‌دهد: اسرائیل(رژیم صهیونیستی)، آمریکا، آلمان، استرالیا و یک کشوری غیردموکراتیک: سنگاپور.

از سال گذشته، مذاکرات برای توافق با ستاد فرماندهی عملیات ویژه آمریکا و یک آژانس اطلاعاتی آمریکا نیز در حال انجام بود.

مشخص نیست چه کسانی در این کشورها به ابزارهای توکا چه در اسرائیل(رژیم صهیونیستی) و چه در خارج از کشور دسترسی داشته‌اند و تحت چه شرایطی فروخته می‌شوند. توکا تحت نظارت توسط وزارت دفاع اسرائیل(رژیم صهیونیستی) است و به همین دلیل، از افشای مکانیسم‌های امنیتی محصولاتش منع شده است.