loader image

جستجو

The Chinese telecommunication company was accused of violating Iran sanctions

صدای آمریکا:
شرکت چینی مخابراتی به نقض تحریم‌های ایران متهم شد

مرکز مطالعات سورین

چکیده

شبکه خبری «صدای آمریکا» نوشت: وزارت بازرگانی آمریکا شرکت چینی مخابرات را متهم کرده است که در فاصله بین سپتامبر سال ۲۰۱۴ تا ژانویه سال ۲۰۱۶ مجموعا ۱۸ بار مقرارت امور صادراتی آمریکا را نقض کرده است.

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین،‌ شبکه خبری صدای آمریکا در گزارش خود نوشت: وزارت بازرگانی آمریکا شرکت «کابل خاور دور» را که بزرگترین تولیدکننده کابل و سیم در چین است، متهم کرد که تحریم‌های آمریکا در مورد ارسال تجهیزات مخابراتی به ایران را نقض کرده است.

شرکت کابل خاور دور در سال ۲۰۱۳ میلادی وارد قراردادی برای خرید تجهیزات مخابراتی از شرکت سازنده این تجهیزات به نام «زد تی ای» شد.

وزارت بازرگانی آمریکا می‌گوید که کابل خاور دور، پس از آن با شرکت‌های ایرانی برای ارسال تجهیزات و قطعات مخابراتی وارد قرار داد شد.

وزارت بازرگانی آمریکا این شرکت چینی را متهم کرده است که در فاصله بین سپتامبر سال ۲۰۱۴ تا ژانویه سال ۲۰۱۶ مجموعا ۱۸ بار مقرارت امور صادراتی آمریکا را نقض کرده است.

شرکت چینی کابل خاور دور با «شرکت مخابرات ایران» و شرکت «خدمات ارتباطی رایتل» در ایران در سال ۲۰۱۴ وارد معامله شد. هر دو شرکت ایرانی مشتری «زد تی ای» بودند.

«زد تی ای» ارسال تجهیزات دارای منشا آمریکا به ایران را در سال ۲۰۱۲ و پس از یک گزارش افشاگرانه رویترز درباره نقض تحریم‌های آمریکا متوقف کرد.

رویترز اما می‌نویسد که سال بعد از آن و به‌رغم تحقیقات وزارت بازرگانی آمریکا «زد تی ای» برنامه‌هایی را برای ادامه ارسال تجهیزات به ایران از طریق یک شرکت ثالث به مورد اجرا درآورد.