loader image

جستجو

سی‌ان‌ان:
شوخی با بایدن در ضیافت شام کاخ سفید

مرکز مطالعات سورین

چکیده

شبکه «سی‌ان‌ان» در گزارش خود با اشاره به شوخی با بایدن در ضیافت شام کاخ سفید،‌ خبر داد:رئیس‌جمهوری آمریکا به نیش و کنایه‌های طنزآمیز درباره سن خود در مراسم شام با خبرنگاران کاخ سفید پاسخ داد.

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین،‌ شبکه سی ان ان در گزارش خود خبر داد: مراسم شام با خبرنگاران کاخ سفید یک رویداد سالانه است که در آن خبرنگارانی که اخبار کاخ سفید را پوشش می‌دهند، با سیاستمداران و مقامات دولتی دیدار و گفت‌و‌گو می‌کنند.

هدف از این مراسم، پشتیبانی از آزادی رسانه‌ها و جمع‌‌آوری کمک مالی برای صندوق انجمن خبرنگاران کاخ سفید است. این مراسم معمولا در هتل هیلتون واشنگتن برگزار می‌شود.

خبرنگاران در مراسم شام با خبرنگاران کاخ سفید در تاریخ 26 آوریل 2023، نیش و کنایه‌های متعدی نثار «جو بایدن»-رئیس‌جمهور آمریکا، کردند. از جمله اینکه مردم فرانسه برای اینکه سن بازنشستگی از 62 سال به 34 سال نرسد، خود را به آب و آتش می‌زنند، اما رئیس‌جمهور ما التماس مردم را می‌کند که چهار سال دیگر در قدرت باقی بماند و به اصطلاح کار کند.

روی وود جونیور، کمدین «دیلی شو» بر سن بایدن تاکید کرد که در صورت پیروزی دوباره تا 86 سالگی در سمت خود باقی خواهد ماند. او در توجیه اینکه با سن بالا کارها به‌خوبی انجام نخواهد گرفت، به راهپیمایی و گردهمایی اعتراضی مردم فرانسه علیه اصلاح نظام بازنشستگی این کشور اشاره کرد که ماه‌ها ادامه داشت.

او با تمسخر گفت: «فرانسوی‌ها چون نمی‌خواستند تا سن 64 سالگی کار کنند، اعتراض کردند. اما در این سوی دنیا یعنی در آمریکا، یک پیرمرد 80 ساله داریم که التماس ما را می‌کند که چهار سال دیگر به او اجازه دهند تا کار کند!»

هنگامی که وی این سخنان را بر زبان راند، همه حضار از جمله خود بایدن زیر خنده زدند.

وی افزود: این جمله که «اجازه دهید کار را تمام کنم»، شعار تبلیغاتی نیست، یک التماس است. درباره رئیس‌جمهور ما هر چه می‌خواهید بگویید، اما وقتی از خواب بیدار شد، کار تمام شده است.»

بایدن نیز پاسخ داد: «شما من را پیر خطاب می‌کنید، اما من آن را کارگشتگی می‌دانم. ‌آن‌ها می‌گویند من پیر هستم، اما من می‌گویم من عاقل هستم. ‌آن‌ها می‌گویند من دیگر آنقدر جوان نیستم؛ دون لمون (گوینده سرشناس شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان) می‌گوید من مردی در اوایل جوانی هستم.»

بایدن برای روپرت مرداک، غول رسانه‌ای 92 ساله و مالک کانال محافظه‌کار فاکس نیوز، بیل نیز پاسخ درخوری داد.

رئیس‌جمهور آمریکا با اشاره به ستاره موسیقی 29 ساله انگلیسی به شوخی گفت: «شاید فکر کنید من روپرت مرداک را دوست ندارم. این درست نیست. چگونه می‌توانم مردی را که مرا شبیه هری استایلز می‌کند، دوست نداشته باشم؟»