loader image

جستجو

Revolt of conservative parents

آتلانتیک:
شورش والدین محافظه‌کار

مرکز مطالعات سورین

چکیده

نشریه «آتلانتیک» در یادداشتی ضمن اشاره به شورش والدین محافظه‌کار، نوشت: دو سوم معلمان در سطح ملی گزارش دادند که تصمیم به محدود کردن آموزش در مورد مسائل سیاسی و اجتماعی، از جمله موضوعات نژادپرستی و LGBTQ دارند.

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین، «مایک هیکسنباگ» یادداشتی در نشریه آتلانتیک منتشر کرد که در آن آمده است: مدارس دولتی در آمریکا از زمان ایجادشان محل دعواهای تفرقه‌انگیز بر سر سیاست و حقوق مدنی بوده‌اند.

این کشور با نحوه آموزش درست و نادرست به کودکان دست‌و‌پنجه نرم نموده و در مورد آنچه این گروه سنی جامعه باید بیاموزند، تصمیماتی اتخاذ می‌کند.

موج اخیر فعالیت‌هایی که مدارس را هدف قرار می‌دهد، گاهی اوقات بی‌سابقه به نظر می‌رسد، اما این بحث‌ها در زمان طولانی، در مسیر آموزشی کودکان در آمریکا قرار می‌گیرد.

بنیادگرایان مسیحی مباحث جنگ صلیبی را برای توقف آموزش تکامل انسان در مدارس دولتی به راه انداختند که در سال 1925 با محاکمه اسکوپز به اوج خود رسید.

گروه‌هایی مانند «دختران انقلاب آمریکا» و «لژیون آمریکایی» علیه کتاب‌های درسی معروف مطالعات اجتماعی که توسط معلم ترقی‌خواه، هارولد راگ نوشته شده بود، مبارزه کردند و استدلال کردند که آن‌ها «براندازانه» هستند.

مقاله‌ای در نیویورک تایمز در سال 1981 تشریح کرد که ائتلافی از ساکنان حومه شهر برای حذف کتاب‌ها از کتابخانه‌ها و جایگزینی برنامه‌های درسی تاریخ با متونی که بر جنبه مثبت گذشته آمریکا تأکید می‌کنند، می‌جنگند.

این داستانی از فعالان محافظه‌کار بود که بیش از چهار دهه پیش به دروس مدرسه، حمله ملی کردند و برچسب متفاوتی را برای تهدیدی که درک می‌کرد به کار بردند: «اومانیسم سکولار».

در دهه‌های 1970 و 1980، اومانیسم سکولار توسط محافظه‌کاران مسیحی ‌به‌عنوان اصطلاحی برای توصیف هر درس یا کتابی که آن‌ها قابل اعتراض می‌دانستند، دوباره تعریف شد.

این نبردها پاسخی بود به هنجارهای اجتماعی در حال تحول پیرامون جنسیت، نژاد و تمایلات جنسی. بسیاری از این نبردها از یک نسل قبل سرچشمه می‌گرفتند.

جنبش جناح راست علیه اومانیسم سکولار در سال 1974 زمانی که بنیادگرایان سفیدپوست به سیستم مدارس دولتی در شهرستان کاناوها، ویرجینیای غربی حمله کردند، به دیدگاه ملی تبدیل شد. این منطقه کتاب‌های درسی چندفرهنگی جدیدی را که طبق دستور اخیر ایالتی لازم است، معرفی کرده بود.

ناآرامی‌های پیش آمده تا حد زیادی پس از شش ماه فروکش کرد، اما هیئت مدیره مدرسه امتیاز داد که کتاب‌های درسی آینده در شهرستان کاناوها باید «وفاداری به آمریکا را تشویق کنند» و «بنیان‌گذاران کشور ما را بدنام نکنند».

در ایالت‌هایی مانند تگزاس و اوکلاهاما، قانون‌گذاران قوانینی را تصویب کرده‌اند که بر اساس آن باید به دانش‌آموزان نسخه‌ای «وطن‌پرستانه» از گذشته آمریکا آموزش داده شود و متونی که برده‌داری را ‌به‌عنوان محوری برای تأسیس کشور نشان می‌دهند، ممنوع می‌کنند.

فعالان از مربیان خواستند که مسیحیت را ‌به‌خوبی ارائه دهند، به کودکان بیاموزند که به آمریکا و ارتش آن احترام بگذارند و مردان و زنان را در نقش‌های جنسیتی و سنتی، در تکالیف کلاس درس به تصویر بکشند.

یک نظرسنجی اخیر نشان داد که دو سوم معلمان در سطح ملی گزارش دادند که تصمیم به محدود کردن آموزش در مورد مسائل سیاسی و اجتماعی، از جمله موضوعات نژادپرستی و LGBTQ دارند.

اکنون، فصل‌های تاریک تاریخ آمریکا در بسیاری از کلاس‌های درس کمرنگ یا نادیده گرفته می‌شوند، به برخی از دانش‌آموزان روایتی تحریف‌شده درباره گذشته و حال این کشور آموزش داده می‌شود و کتاب‌هایی که این تصویر را به چالش می‌کشند، از قفسه‌ها بیرون کشیده می‌شوند.