loader image

جستجو

Shock to the European Union after Nord Stream's suspension

اسپوتنیک:
شوک به اتحادیه اروپا پس از توقف نورد استریم

مرکز مطالعات سورین

چکیده

روزنامه «اسپوتنیک» در گزارش خود از شوک به اتحادیه اروپا پس از توقف نورد استریم خبر داد.

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین،‌ روزنامه اسپوتنیک در گزارش خود نوشت: «جو والاس» -روزنامه‌نگار وال استریت ژورنال- گفت: کشورهای اروپایی به دلیل تعلیق خط لوله نورد استریم شوک‌های ملموسی را تجربه می‌کنند.

به گفته وی، در زمستان امسال هم ساکنان عادی و هم صنایع مهم از کمبود گاز طبیعی رنج خواهند برد.

روزنامه‌نگار توضیح داد: بسیاری از آن‌ها به‌ویژه صنایع انرژی‌بر مانند شیشه و فولاد در حال بسته شدن هستند. لازم نیست مستقیماً گاز روسیه را بخرید تا از این موضوع متضرر شوید. کافی است گاز یا برق را از بازار آزاد بخرید، قیمتی که چندین برابر بیشتر از زمان قبل از تحولات در اوکراین است.

والاس همچنین تاکید کرد که در این زمینه، تجارت نفت روسیه پس از همه گونه تلاش‌ کشورهای غربی برای محدود کردن آن پا برجا است.

در 2 سپتامبر، وزرای دارایی گروه 7 طرحی را به منظور معرفی «سقف قیمت» برای نفت روسیه تایید کردند و از «همه کشورها» خواستند به این طرح بپیوندند.

پیش از این، پائولو جنتیلونی، کمیسر اقتصاد اروپا گفته بود که هدف کمیسیون اروپا، اجرای این محدودیت تا 5 دسامبر 2022 برای نفت‌خام و تا 5 فوریه 2023 برای فرآورده های نفتی است.

الکساندر نواک، معاون نخست‌وزیر روسیه این ابتکار را پوچ کامل خواند و تاکید کرد که مسکو نفت و فرآورده‌های نفتی را به کشورهایی که از آن حمایت می‌کنند، عرضه نخواهد کرد.