loader image

جستجو

وال استریت :
شکاف بر سر موضوع تبعیض نژادی در آمریکا

مرکز مطالعات سورین

چکیده

روزنامه «وال استریت ژورنال» با اشاره به نظرسنجی‌های اخیر خود به بررسی شکاف بر سر موضوع تبعیض نژادی در آمریکا،‌پرداخت.

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین،‌نظرسنجی‌های وال استریت ژورنال نشان می‌دهد که جمهوری‌خواهان و دموکرات‌ها بر سر این که کدام گروه‌ها با تبعیض مواجه هستند، اختلاف دارند.

به عنوان مثال، رأی‌دهندگان در دو حزب جمهوری‌خواه و دموکرات، در مورد این که سیاه‌پوستان یا سفیدپوستان آمریکایی با مشکلات بزرگ‌تری در زمینه تبعیض مواجه هستند، اختلاف‌نظر دارند.

حدود 59 درصد از جمهوری‌خواهان در نظرسنجی وال استریت ژورنال اعلام کردند سفیدپوستان هدف تبعیض یا تعصب قرار دارند، در حالی که فقط 21 درصد از دموکرات‌ها بودند که چنین دیدگاهی داشتند.

در مقابل، 88 درصد از دموکرات‌ها اعلام کردند سیاه‌پوستان با تبعیض یا تعصب مواجه هستند، در حالی که فقط 49 درصد از جمهوری‌خواهان چنین عقیده‌ای داشتند.

چنین نتایجی به توضیح احساسات تشدید‌شده پیرامون بحث‌های مربوط به تدریس در کلاس‌ها در مورد مسائل نژاد و تبعیض کمک می‌کند.

دست‌کم 12 ایالت، که عمدتاً توسط جمهوری‌خواهان رهبری می‌شوند، قوانینی را تصویب یا صادر کرده‌اند که آموزش کلاس‌های درس را در مورد نژاد و جنسیت، هدف تنظیم قرار می‌دهد.

برخی از آن‌ها شامل مقرراتی می‌شوند که بر اساس آن، آموزش این موضوع ممنوع است که آمریکا اساساً نژادپرست است یا اینکه یک فرد به دلیل نژاد خود، باید به دلیل اعمال گذشته‌اش توسط اعضای آن نژاد، احساس گناه کند. مخالفان این قوانین عقیده دارند این‌گونه قانون‌ها باعث می‌شود معلمان از ارائه تاریخچه سرکوب نژادی در آمریکا منع شوند.

سهم بزرگی از جمهوری‌خواهان، حدود 61 درصد اعلام کردند تبعیض یک مشکل برای مسیحیان در آمریکا است، در حالی که فقط 25 درصد از دموکرات‌ها با این موضوع موافق بودند.