loader image

جستجو

A deep rift within the Republican Party

آسوشیتدپرس:
شکاف عمیق در درون حزب جمهوری‌خواه

مرکز مطالعات سورین

چکیده

خبرگزاری «آسوشیتدپرس» در گزارشی از شکاف عمیق در درون حزب جمهوری‌خواه خبر داد.

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین،‌ خبرگزاری آسوشیتدپرس در گزارشی خبر داد:«رونا مک‌دانل»- جدیدترین رهبر کمیته ملی جمهوری‌خواهان- از زمان جنگ داخلی محسوب می‌شود اما الان او باید با یک جنگ داخلی مدرن داخل حزب جمهوری‌خواه مواجه شود.

جمهوری‌خواهان آشفته از مراکز ایالت‌ها تا کنگره امریکا در هتلی در کالیفرنیا گرد هم آمده‌اند و نمی‌دانند چگونه بر 6 سال ناکامی‌های انتخاباتی خود فائق آیند .

در حالی که احساس قوی در این خصوص وجود دارد اما اجماعی در خصوص مردم، سیاست‌ها یا تاکتیک‌های سیاسی وجود ندارد.

از یک طرف، شمار فزاینده‌ای از مقامات منتخب مشتاق رفتن به فراتر از سیاست‌ها و شخصیت اختلاف‌برانگیز دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری سابق هستند.

البته گزینه مشخص دیگری هم وجود ندارد. در طرف دیگر، جناح معترض حزب جمهوری‌خواه موسوم به «امریکا را دوباره بزرگ کنیم» هنوز در موضع حمله به اوضاع کنونی در هر دو حزب است.

کارولین ورن از حامیان مالی جمهوری‌خواه می‌گوید برای رونا مک‌دانیل بسیار سخت است که این اوضاع را درست کند.

این اتفاق نظر وجود دارد که انتخاب شدن مجدد مک‌دانیل ‌‌به‌عنوان رهبر کمیته کمک چندانی به رفع اختلافات داخلی حزب نمی‌کند.

ترامپ به سرعت به مک‌دانیل تبریک گفت. اما چارلی کریک فعال محافظه‌کار و وفادار به ترامپ موفقیت مک‌دانل را به مثابه یک انگشت کوچک برای هواداران عادی جمهوری‌خواه خواند که خواستار تغییر در نهاد سیاسی حزب هستند.

همین احساس وقتی مک‌کارتی برای به دست آوردن کرسی رهبری مجلس نمایندگان به تقلا افتاده بود، در میان جمهوری‌خواهان شکل گرفت.

مک‌کارتی بعد از چندین دوره رای‌گیری به ریاست مجلس نمایندگان رسید.

ناتوانی مک‌کارتی در کنترل کردن هواداران تندروی ترامپ هم اکنون تهدیدی است که رای‌گیری‌های دیگر در مورد مسائل حساس مثل سقف بدهی‌ها به خطر می‌اندازد