loader image

جستجو

Israeli gas exports to Europe after the war in Ukraine

صادرات گاز اسرائیل به اروپا پس از جنگ در اوکراین

مرکز مطالعات سورین

چکیده

رسانه «کان 11» در گزارشی از صادارت گاز اسرائیل به اروپا پس از جنگ در اوکراین خبر داد.

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین،‌ رسانه کان 11 در گزارشی خبر داد: اسرائیل(رژیم صهیونیستی) صبح امروز چهارشنبه توافقی را برای صادرات گاز طبیعی خود به اتحادیه اروپا در پی جنگ اوکراین امضا کرد.

این گاز از طریق مصر به اروپا منتقل خواهد شد که بخشی از این توافقنامه خواهد بود، جایی که در آن گاز به حالت مایع تبدیل شده و به سراسر اروپا ارسال خواهد شد.

«کارین الحرار» -وزیر انرژی- در مصر با اورزولا فن در لایین، رئیس اتحادیه اروپا و همتایانش از اتحادیه اروپا و مصر دیدار و یادداشت تفاهمی ‌در این زمینه امضا‌ء کرد.

این قرارداد از تاریخ امضای آن و به مدت سه سال معتبر است و پس از آن، به طور خودکار برای دو سال دیگر تمدید می‌شود.

براساس یادداشت تفاهم امضا‌شده، اسرائیل(رژیم صهیونیستی)، مصر و اتحادیه اروپا « به‌رسمیت می‌شناسند که گاز طبیعی حداقل تا سال2030 برای مقاصد انرژی مورد استفاده قرار خواهد گرفت و پس از آن تا سال 2050 مصرف آن در اروپا به تدریج کاهش خواهد یافت» تا زمانی که کشورهای عضو اتحادیه اروپا متعهد شوند به اقتصادهای با انتشار صفر. همچنین توافق شد که اتحادیه اروپا شرکت‌های اروپایی را برای مشارکت در روندهای رقابتی برای اکتشاف و تولید گاز طبیعی در آب‌های اقتصادی اسرائیل(رژیم صهیونیستی) و مصر تشویق کند.

در هفته‌های اخیر، اسرائیل(رژیم صهیونیستی) و اتحادیه اروپا در حال مذاکره ماراتن برای بستن جزئیات توافق بوده‌اند، زیرا اتحادیه اروپا به اسرائیلی‌ها گفته که آن‌ها علاقه‌مند هستند گاز اسرائیل به جای گاز روسیه، قبل از زمستان آینده به اروپا برسد.

پس از حمله روسیه به اوکراین، اتحادیه اروپا علاقه‌مند به کاهش وابستگی خود به گاز روسیه است، بنابراین با تعدادی از کشورها از جمله اسرائیل(رژیم صهیونیستی) تماس گرفته‌ تا قراردادهایی را برای صادرات گاز به این قاره امضاء کند.