loader image

جستجو

Russia is seeking extravagance from Borjam

صدای آمریکا: روسیه به دنبال زیاده‌‌خواهی از برجام است

مرکز مطالعات سورین

چکیده

شبکه «صدای آمریکا» در یادداشت تازه خود به‌نقل از معاون وزیرخارجه آمریکا نوشت: روسیه به دنبال زیاده‌خواهی در گفت‌وهای برجام است که آمریکا تن به این بازی نمی‌دهد.

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین، شبکه صدای آمریکا در یادداشت تازه خود نوشت: معاون وزیر خارجه آمریکا، می‌گوید که «روسیه درصدد بهره‌جویی از برجام است».

«ویکتوریا نولند» در نشست کمیته روابط خارجی سنا گفت که روسیه به دنبال کسب منافع بیشتر از مشارکت خود در این گفت‌وگوها است، اما در این کار موفق نخواهد شد.

معاون وزیر خارجه آمریکا در امور سیاسی، با اشاره به زیاده‌خواهی روسیه، تاکید کرد که آمریکا تن به این بازی نمی‌دهد.

این درحالی است که قدرت‌های غربی طرف مذاکرات احیای برجام با ایران نیز کمی پیشتر، به روسیه در مورد درخواست‌های اضافی هشدار دادند.

فرانسه، بریتانیا و آلمان با صدور بیانیه‌ای مشترک خطاب به شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از تلاش‌های غیرسازنده مسکو شکایت کردند.

نمایندگان این سه کشور با اشاره به پایان فرصت برای دستیابی به توافق گفتند که «ما از همه طرف‌های برجام می‌خواهیم تصمیمات ضروری برای دستیابی به توافق را اتخاذ کرده و از روسیه نیز می‌خواهیم که شروط دیگری به این توافق اضافه نکند».

طرف‌های غربی درحالی نسبت به از بین بردن فرصت توافق برای احیای پیمان هسته‌ای سال ۲۰۱۵ به روسیه خرده‌ می‌گیرند که به نظر می‌رسد این توافق «تقریبا کامل شده است».