loader image

جستجو

انریکه مورا

صدای آمریکا: مذاکرات احیای برجام در مرحله‌ای است که باید بتوان به نتیجه رسید

مرکز مطالعات سورین

چکیده

رسانه «صدای آمریکا» در یادداشت خود به نقل از رییس کمیسیون مشترک برجام در وین نوشت: مذاکرات احیای برجام در مرحله‌ای است که باید بتوان به نتیجه رسید.

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین، رسانه صدای آمریکا در یادداشت خود به صحبت‌های اداره کننده مذاکرات برجام اشاره کرد و نوشت: روز دوشنبه در پایان جلسه کمیسیون مشترک برجام در وین، «انریکه مورا» -رئیس کمیسیون- گفت زمان اتخاذ تصمیم‌های سیاسی از سوی تهران و واشنگتن است و برای رسیدن به نتیجه زمان زیادی باقی نمانده است.

هر دور مذاکره غیرمستقیم آمریکا و ایران با شرکت اتحادیه اروپا، بریتانیا، فرانسه، آلمان، روسیه، و چین با یک جلسه کمیسیون مشترک آغاز می‌شود تا دستور کار آن دور مشخص گردد.

مورا روز دوشنبه، به دنبال ۱۰ روز وقفه پس از دور هفتم، نتیجه آن دور را مثبت ارزیابی کرد و گفت اکنون طرفین مذاکره باید در مورد اختلاف‌ها با هم به نتیجه برسند.

اداره‌کننده این مذاکرات حضور کامل مجدد هیئت‌ها در وین را نشان عزم و جدیت آن‌ها برای رسیدن به نتیجه که بازگشت متقابل ایران و آمریکا به چارچوب برجام است، توصیف کرد و گفت در هفته‌های آینده با جدیت به کار خواهند پرداخت.

او اضافه کرد که در دیدارش با رابرت مالی، به او اطمینان داده شده که واشنگتن نیز کاملا متعهد است تا با جدیت مذاکرات را پیگیری کند تا به نتیجه برسد.