loader image

جستجو

German chancellor visits Saudi Arabia, UAE and Qatar

دویچه وله:
صدراعظم آلمان به عربستان، امارات و قطر سفر می‌کند

مرکز مطالعات سورین

چکیده

خبرگزاری «دویچه وله» در گزارشی با اشاره به سفر صدراعظم آلمان به کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس و دیدار با ولیعهد عربستان، نوشت: محور دیدار پیش‌رو، موضوعات مختلفی از جمله بحران انرژی، پرونده هسته‌ای ایران و موارد حقوق بشری عنوان شده است.

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین، خبرگزاری دویچه‌وله در گزارشی خبر داد: «اولاف شولتز» -صدراعظم آلمان قرار است ۲۴ سپتامبر در سفری دو روزه به کشورهای عربی حاشیه خلیج‌فارس، علاوه بر امارات و قطر، به عربستان رفته و با «بن سلمان» -ولیعهد عربستان- بر سر موضوعات مختلف گفت‌وگو کند.

محور دیدار پیش‌رو، موضوعات مختلفی از جمله بحران انرژی، پیامدهای جنگ اوکراین، جنگ یمن، پرونده هسته‌ای ایران و موارد حقوق بشری عنوان شده است.

«اشتفان هبه‌شترایت» -سخنگوی دولت آلمان- روز دوشنبه ۱۹ سپتامبر در برلین، سفر پیش‌روی صدراعظم این کشور را تایید و تاکید کرد، از موضوعات مهم گفت‌و‌گوها در سفر آتی شولتز، ترغیب این سه کشور به ارتقای سرمایه‌گذاری در آلمان خواهد بود.

«محمد بن‌سلمان» -ولیعهد عربستان- که زمانی به دلیل قتل خاشقجی مورد انزجار بود، حال با توجه به جنگ در اوکراین و افزایش انفجاری قیمت انرژی، بار دیگر به صحنه بین‌المللی بازگشته و مورد استقبال رهبران کشورها قرار گرفته است.

سخنگوی دولت آلمان یادآور شده است، قتل خاشقجی نیز یکی از مباحث موردنظر صدراعظم آلمان در سفر به عربستان است که حتما به آن خواهد پرداخت.

در مرداد سال جاری، جو بایدن، نیز سفری به عربستان داشت که طی آن، خواستار افزایش تولید نفت کشورهای عربی حاشیه خلیج‌فارس شد.

پیش از این، وزیر اقتصاد آلمان که در تلاش برای تامین گاز مورد نیاز این کشور و کاهش وابستگی به گاز روسیه است، از قطر و امارات دیدار کرده بود.