loader image

جستجو

A man is vaccinated at a monkeypox vaccination clinic run by CIUSSS public health authorities in Montreal, Quebec, Canada, June 6, 2022.  REUTERS/Christinne Muschi

بی‌بی‌سی:
صدرنشینی آمریکا در ابتلا به بیماری آبله میمون

مرکز مطالعات سورین

چکیده

شبکه خبری «بی‌بی‌سی» در گزارشی از صدرنشینی آمریکا در ابتلا به بیماری آبله‌میمون خبر داد.

فهرست مطالب

 به‌گزارش مرکز مطالعات سورین، شبکه خبری بی‌بی‌سی خبر داد: مرکز پیشگیری و کنترل بیماری‌های آمریکا(سی دی سی)، اعلام کرد، آمریکا در سال جاری بالاترین موارد ابتلا به بیماری آبله میمون را در جهان به ثبت رسانده است.

بر اساس داده‌های این مرکز تا عصر روز دوشنبه به وقت محلی، 3 هزار و 846 مورد ابتلا به آبله میمون در آمریکا به ثبت رسیده است.

طبق اعلام این نهاد، در 75 کشور جهان، 18 هزار و 95 مورد ابتلا به بیماری آبله میمون به ثبت رسیده است که اسپانیا، بریتانیا، آلمان و فرانسه نیز در سال جاری بیش از یک هزار و 500 مورد ابتلا به این بیماری را ثبت کرده‌اند.

سازمان جهانی بهداشت روز شنبه آبله میمون را به عنوان وضعیت اضطراری سلامتی جهانی اعلام کرد.

بر اساس گزارش‌ها، دولت آمریکا در حال برنامه‌ریزی برای تصمیم‌گیری در مورد اعلام وضعیت اضطراری سلامتی در این هفته است و قصد دارد یک هماهنگ‌کننده در کاخ سفید را برای نظارت بر واکنش این کشور به شیوع آبله میمون معرفی کند.

«آنی ریموین» -اپیدمیولوژیست دانشگاه لس‌انجلس- که سال‌ها در زمینه ویروس آبله میمون مطالعه کرده است با تاکید بر اینکه آمریکا به زودی زمان را برای مهار این ویروس از دست می‌دهد، گفته بود: به غروب آفتاب نزدیک شده‌ایم.

به گفته پریتی مالانی، متخصص بیماری‌های عفونی در دانشگاه میشیگان، نحوه عملکرد مقام‌های آمریکایی در روزها و هفته‌های آتی در خصوص مقابله با گسترش آبله میمون، وضعیت این کشور در ماه‌های بعدی را مشخص می‌کند.