loader image

جستجو

The severe blow of Ukraine sanctions to the Russian army

ناینتین فورتی فایو:
ضربه شدید تحریم‌های اوکراین  به ارتش روسیه

مرکز مطالعات سورین

چکیده

وبگاه «ناینتین فورتی فایو»  نوشت: تحریم‌های غرب علیه صنایع دفاعی و هوافضای روسیه، تولید سیستم‌های تسلیحاتی در روسیه را به‌طور جدی محدود کرده است.

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین، وبگاه ناینتین فورتی فایو در یادداشت خود به‌قلم «اوروس اتلامازوگلو» نوشت:‌ بریتانیا موج دیگری از تحریم‌ها را علیه روسیه به دلیل جنگ اوکراین وضع کرده است.

لندن اکنون صنایع دفاعی و هوافضای این کشور را هدف قرار داده است که از جنگ غیرقانونی ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه در اوکراین حمایت می‌کند.

در آخرین بسته تحریمی خود، بریتانیا پنج شرکت را هدف قرار داد: سی اس تی که پهپادهایی را برای ارتش روسیه تولید می‌کند.

آر تی کامپلکت که قطعات هلیکوپترهای مورد استفاده ارتش روسیه را تولید می‌کند. اوبورون لجیستیکس که حمل و نقل و تحویل تجهیزات نظامی روسیه را تسهیل می‌کند.

یونیورسالماش و لیپتسک که شاسی‌های ردگیر برای تسلیحات ‌‌ضد‌هوایی روسیه تولید می‌کند و توپاز که نرم افزار مورد استفاده نیروهای هوافضای روسیه را در هلیکوپترها و جت‌های جنگنده خود توسعه می‌دهد.

اوکراین به پوتین نشان داده است که تحت تهاجم ظالمانه او شکست نخواهد خورد.

او با حمله بی‌رویه به مناطق غیرنظامی و زیرساخت‌های مهم ملی در سراسر کشور پاسخ داده است.

ما نمی‌توانیم اجازه دهیم او موفق شود. جیمز کلورلی، وزیر خارجه بریتانیا گفت: ما باید حمایت خود را افزایش دهیم. بریتانیا همچنین 8 فرد دیگر از حلقه نزدیک پوتین را تحریم کرد.

این اهداف از الیگارش‌های نفتی و صاحبان شرکت‌های تعمیر و نگهداری هواپیما گرفته تا روزنامه نگاران و بانکداران طرفدار کرملین را شامل می‌شود.

کلورلی گفت: «این تحریم‌های جدید فشار اقتصادی بر پوتین را تسریع می‌کند و ماشین جنگی او را برای کمک به پیروزی اوکراین تضعیف می‌کند

. من مصمم هستم، مطابق با قوانینمان، روسیه به دارایی‌هایی که ما مسدود کرده‌ایم دسترسی نخواهد داشت تا زمانی که یک بار برای همیشه به تهدیدات خود علیه حاکمیت و تمامیت ارضی اوکراین پایان دهد.»

حمایت بریتانیا کلید نبرد اوکراین بوده است. لندن در زمینه کمک‌های نظامی که به کی‌یف ارائه کرده، پس از آمریکا در رتبه دوم قرار دارد و در برخی موارد، بریتانیا پیشتاز بوده است.

به‌عنوان مثال، بریتانیا اولین کشوری بود که تانک‌های اصلی جنگ را در قالب چلنجر 2 در اختیار اوکراین قرار داد که راه را برای آمریکا و آلمان به ترتیب تانک‌های آبرامز و لئوپارد 2 را باز کرد.

در مجموع، بریتانیا بیش از 1300 فرد را از زمان آغاز تهاجم روسیه در 24 فوریه 2022 تحریم کرده است. بیش از 24 میلیارد دلار کالاهای تجاری تحت تحریم کامل یا جزئی قرار دارند.

تحریم‌های غرب علیه صنایع دفاعی و هوافضای روسیه، تولید سیستم‌های تسلیحاتی در روسیه را به‌طور جدی محدود کرده است.

شرکت‌های روسی حتی برای پیشرفته‌ترین سیستم‌های تسلیحاتی خود تا حد زیادی به فناوری غربی متکی بودند. ریزتراشه‌ها و پردازنده‌های غربی اغلب سیستم‌های هوایی بدون سرنشین و موشک‌های کروز روسیه را تأمین می‌کنند. مشهودترین نتیجه تحریم‌ها مربوط به زرادخانه موشک‌های بالستیک و کروز روسیه است.

ارتش روسیه برای غلبه بر کمبود خود مجبور به پرتاب مهمات است که برای اهداف مختلف طراحی شده است. ب

ه‌عنوان مثال، نیروهای هوافضای روسیه بارها موشک‌های ‌‌ضد‌هوایی اس-300 را علیه اهداف زمینی در اوکراین پرتاب کرده‌اند.

از آنجایی که این موشک‌ها برای چنین اهدافی طراحی نشده‌اند، این موشک‌ها در نقش جدید خود بسیار نادرست هستند و اغلب اهداف مختلفی را مورد اصابت قرار می‌دهند.

با این حال، در پایان، این جمعیت غیرنظامی اوکراین هستند که بیشترین آسیب را می‌بینند؛ زیرا موشک‌ها به شهرها و شهرک‌ها به‌طور بی‌رویه حمله می‌کنند.

در واقع، وضعیت برای صنایع دفاعی و هوافضای روسیه به‌قدری بد است که آن‌ها مجبورند برای تجهیز موشک‌های کروز و بالستیک به‌دنبال نیمه‌هادی‌های یخچال و ماشین ظرفشویی باشند