loader image

جستجو

Weakness in the US healthcare system

سی‌ان‌ان:
ضعف در نظام درمانی آمریکا

مرکز مطالعات سورین

چکیده

شبکه خبری «سی‌ان‌ان» در گزارشی از ضعف در نظام درمانی آمریکا خبر داد و اعلام کرد: آمریکایی‌ها زندگی کوتاه‌‌تر و ناسالمی دارند، زیرا نظام مراقبت‌های بهداشتی این کشور به خوبی کار نمی‌کند.

فهرست مطالب

به‌‌گزارش مرکز مطالعات سورین،‌ شبکه خبری سی‌ان‌ان در گزارشی اعلام کرد: آمریکا بیشتر از هر کشور ثروتمند دیگری در جهان در بخش مراقبت‌های بهداشتی هزینه می‌کند ولی همواره کمترین میزان امید به زندگی و بالاترین آمار مربوط به ابتلای افراد به بیماری‌های مزمن، در این کشور به ثبت می‌رسد.

یک پژوهشکده بهداشتی در آمریکا موسوم به «صندوق مشترک‌المنافع» اعلام کرد، در مقایسه با کشورهای مشابه، آمریکا بالاترین میزان مرگ و میر ناشی از علل قابل پیشگیری یا درمان و بالاترین میزان مرگ و میر مادران و نوزادان را دارد.

«منیرا گونجا»  -پژوهشگر ارشد «برنامه جهانی نوآوری در سیاست و اجرای بهداشت صندوق مشترک‌المنافع»- و طراح اصلی گزارشی که به دست سی ان ان رسیده است در بیانیه‌ای مطبوعاتی گفت: آمریکایی‌ها زندگی کوتاه‌‌تر و ناسالمی دارند، زیرا نظام مراقبت‌های بهداشتی ما به خوبی کار نمی‌کند.

«رجینالد دی ویلیامز» که رهبری برنامه بین‌المللی صندوق مشترک‌المنافع را بر عهده دارد گفت: به طور کلی، گزارش جدید صندوق مشترک‌المنافع به نشان دادن اهمیت مقایسه‌های بین‌المللی ادامه می‌دهد. این فرصتی را برای آمریکا فراهم می‌کند تا از کشورهای دیگر بیاموزد و سیستم مراقبت بهداشتی بهتری ایجاد کند.

وی در بیانیه خود افزود: برای جلو افتادن از سایر کشورهای پردرآمد، دولت و کنگره باید دسترسی به مراقبت‌های بهداشتی را گسترش دهند، برای کنترل هزینه‌ها با تمام قوا عمل کنند و در برابری سلامت و خدمات اجتماعی سرمایه‌گذاری کنند که می‌دانیم این خدمات می‌توانند به سالم‌تر شدن جمعیت منجر شوند.

مردم آمریکا کمتر از سایر کشورها به پزشک مراجعه می‌کنند و آمریکا تنها کشوری در بین کشورهای مورد مطالعه است که پوشش بهداشتی همگانی ندارد.