loader image

جستجو

Planning a war against Iran

کامن دریمز:
طراحی جنگ علیه ایران

مرکز مطالعات سورین

چکیده

نشریه «کامن دریمز» در مقاله‌ای نوشت: اسرائیل 1.5 میلیارد دلار برای حمله احتمالی به ایران در نظر گرفته و رزمایش‌های نظامی گسترده‌ای انجام داده تا نیروهای خود را برای حمله به مراکز هسته‌ای ایران آماده نگه دارد.

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین، نشریه کامن دریمز مقاله‌ای به‌قلم «کریس هجس» منتشر کرده که در آن آمده است: فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) در حال بازبینی گزینه‌هایی برای حمله است تا اگر به نظر برسد تهران در حال دستیابی به تسلیحات هسته‌ای است، از آن‌ها استفاده کند و اسرائیل)رژیم صهیونیستی) که مخالف مذاکرات هسته‌ای دو کشور است نیز حملات نظامی خود را انجام می‌دهد.

بایدن در جریان سفر خود به اسرائیل)رژیم صهیونیستی) به «یائیر لاپید» -نخست‌وزیر این کشور- اطمینان خاطر دارد که آمریکا «آماده استفاده از تمام عناصر قدرت ملی خود از جمله نیروی نظامی، برای متوقف کردن ساخت تسلیحات هسته‌ای توسط ایران است.»

اسرائیل )رژیم صهیونیستی)تنها قدرت هسته‌ای در منطقه است و کارزار حملات مخفیانه را علیه مراکز و دانشمندان هسته‌ای ایران انجام داده است.

اگر عوامل ایران حملات مشابهی را در داخل اسرائیل)رژیم صهیونیستی) انجام می‌دادند، جنگ به راه می‌افتاد.

اسرائیل)رژیم صهیونیستی) 1.5 میلیارد دلار برای حمله احتمالی به ایران در نظر گرفته و رزمایش‌های نظامی گسترده‌ای از جمله تمرین بر فراز دریای مدیترانه و دریای سرخ انجام داده تا نیروهای خود را برای حمله به مراکز هسته‌ای ایران با استفاده از ده‌ها هواپیمای جنگی از جمله جنگنده‌ای لاکهید مارتین اف-35 آماده نگه دارد.

یادداشت تفاهمی در سال 2016 و توسط باراک اوباما امضا شد که یک بسته نظامی 10 ساله به ارزش 38 میلیارد دلار را در اختیار اسرائیل)رژیم صهیونیستی) می‌گذاشت.

جنگ با ایران فاجعه‌ای با ابعاد غیرقابل تصور خواهد بود.

ارتش آمریکا در سال 2002، «استادانه‌ترین رزمایش جنگی» که تاکنون داشته را با هزینه 250 میلیون دلار انجام داد.

نام این رزمایش چالش هزاره بود که بین نیروی آبی (آمریکا) و نیروی قرمز بود که مشارکت ایران برای آن در نظر گرفته شده بود. این رزمایش به منظور اعتبارسنجی «مفاهیم مدرن عملیات جنگی مشترک» توسط آمریکا بود، اما نتیجه آن برعکس شد.

نیروی سرخ تحت فرماندهی «پل ریپر» -ژنرال بازنشسته تفنگداران نیروی دریایی- بود که با انبوهی از قایق‌های انتحاری کامیکازه عملیات می‌کرد و در کمتر از 20 دقیقه 16 کشتی جنگی آمریکا را نابود کرد.

وقتی که این رزمایش دوباره از سر گرفته شد، به نفع نیروی آبی تقلب صورت گرفت. به نیروی آبی اجازه دسترسی به فناوری‌ای داده شد که تا آن زمان استفاده نشده بود؛ از جمله سلاح‌هایی نظیر تسلیحات لیزری هوابرد که در آن موقع وجود نداشت.

در عین حال، به نیروهای سرخ گفته شد که اجازه ساقط کردن هواپیماهای تیم آبی را ندارند، باید تسلیحات خود را در فضای باز نگه دارند و نمی‌توانند از سلاح‌های شیمیایی استفاده کنند.

نیروی آبی حتی با این شرایط هم نتوانست به همه اهداف خود دست یابد، زیرا ریپر یک حرکت چریکی را علیه نیروهای اشغالگر به راه انداخته بود.

بر اساس یک برآورد، آمریکا مسئول کشتار مستقیم یا غیرمستقیم نزدیک به 20 میلیون نفر از جنگ جهانی دوم به این سو بوده است.

اسرائیل)رژیم صهیونیستی) و عربستان همچون آمریکا کشورهای مجرم و تبهکار هستند.

این ایده که بایدن و آمریکا دلالان صلح هستند، از مدت‌ها قبل از بین رفته است. آمریکا حمایت بی‌شرمانه‌ای از دولت دست راستی اسرائیل)رژیم صهیونیستی) می‌کند، از جمله اینکه قطعنامه‌های شورای امنیت را برای حافظت از ادولت یهود وتو کرده است.

آمریکا همراه با اسرائیل)رژیم صهیونیستی) با مسلمانانی در حال جنگ است که تخمین زده می‌شود قریب به 1.9 میلیارد نفر هستند و تقریبا 25 درصد از کل جمعیت جهان را تشکیل می‌دهند.

ما بخش زیادی از جهان اسلام را دشمن خود کرده‌ایم. مسلمانان جهان به خاطر ارزش‌های‌مان از ما متنفر نیستند، بلکه از ریاکاری ما تنفر دارند.