loader image

جستجو

Pentagon plan to increase missile production for Ukraine

پولیتیکو:
طرح پنتاگون به‌منظور افزایش تولید موشک برای اوکراین

مرکز مطالعات سورین

چکیده

روزنامه «پولیتیکو» در یادداشت خود به بررسی موضوع طرح پنتگون به منظور افزایش تولید برای اوکراین، پرداخت.

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکزمطالعات سورین، روزنامه پولیتکیو در یادداشت خود به‌قلم «]کانر اوبراین» «لی هادسون» نوشت: جمهوری‌خواهان در کمیته تخصیص بودجه مجلس نمایندگان آمریکا در حال کاهش قابل‌توجهی در هدف بلندپروازانه پنتاگون برای افزایش تولید موشک هستند

زیرا به‌دنبال تسلیح اوکراین و آماده شدن برای درگیری احتمالی با چین است.

بر اساس پیش‌نویس گزارش کمیته به دست آمده توسط پولیتیکو که شامل جداول بودجه برای همراهی با این قانون است، تملک‌کنندگان بیش از 2.5 میلیارد دلار برای بخش‌هایی از لایحه هزینه‌های پنتاگون که به خرید موشک در سراسر خدمات نظامی مربوط می‌شود، کاهش دادند.

تغییر بودجه به حساب‌های دیگر توسط کمیته مخارج، جزو ستون اصلی برنامه‌های دفاعی جو بایدن است که در جدیدترین پیشنهاد بودجه‌اش مطرح شده است.

میلیاردها دلار تسلیحات به اوکراین سرازیر شد و برنامه‌ریزان نظامی را وادار کرد تا درباره نحوه خرید مهمات برای آماده شدن جهت درگیری دیگر تجدید نظر کنند.

نتیجه، اولین درخواست پنتاگون از کنگره برای تأمین مالی خریدهای چند ساله مهمات در تلاش برای تسریع تولید جهت آماده شدن برای جنگ آینده بود.

این اقدام کمیته همچنین یک مبارزه بالقوه را با سایر هیئت‌های مجلس نمایندگان و سنا که ممکن است با برنامه‌های پنتاگون همراهی کنند، ایجاد می‌کند.

خرید چندین ساله موشک در کاپیتول هیل محبوبیت پیدا کرده است، جایی که بسیاری از قانون‌گذاران رویکردی فزاینده‌ای جنگ‌طلبانه در قبال چین اتخاذ می‌کنند و استدلال می‌کنند که آمریکا باید سلاح‌های کافی تولید کند تا برای درگیری احتمالی بر سر تایوان قبل از پایان دهه آماده شود.

اما مالکان در مورد عملی بودن طرح‌های جاه‌طلبانه برای برخی مهمات تردید کردند و گفتند که پنتاگون کار خود را برای توجیه شرط‌بندی روی این طرح جسورانه نشان نداد.

قانون‌گذاران در گزارش خود نوشتند: «کمیته به‌ویژه نگران است که وزارت دفاع نتواند برآورد هزینه واقعی را ارائه دهد و این درخواست‌های تدارکات چند ساله را بدون درک دقیق از هزینه واحد و ظرفیت تولید هر برنامه انجام داده است.»

در عوض، این هیئت پول را برای تقویت آموزش نظامی، تعمیر و نگهداری و عملیات و همچنین تلاش‌های تحقیقاتی و توسعه پنتاگون برای تولید فناوری و تسلیحات جدید هدایت کرد.

تغییر در بودجه زمانی رخ داد که تملک‌‌کنندگان که با محدودیت هزینه‌های دفاعی که توسط توافق محدودیت بدهی قفل شده بود، کل هزینه‌های خرید تسلیحات پنتاگون را کاهش دادند.

تدارکات که معمولاً مورد علاقه افزایش کنگره است، 3 میلیارد دلار کمتر از درخواست پنتاگون است.

به‌عنوان بخشی از کاهش 2.5 میلیارد دلاری موشک، هیئت مخارج بخش عمده‌ای از تلاش پنتاگون را برای حمایت از خرید انبوه 1.9 میلیارد دلار کاهش داد و بخش بزرگی از بودجه «مقدار سفارش اقتصادی» برای برنامه‌های موشکی را مسدود کرد.

این، نام یک دستگاه ریاضی است که برای اثبات این موضوع استفاده می‌شود که خرید با حجم بالاتر منجر به قیمت‌های پایین‌تر برای هر موشک می‌شود، اما پنتاگون قادر به ارائه داده‌های کافی نبود.

این کمیته به‌طور خاص اختیار تدارکات چند ساله را برای موشک‌های استاندارد موشک‌های ریتیان تکنالوجیز و موشک‌های هوا به هوای پیشرفته میان برد را رد کرد، زیرا مالکان معتقدند که پنتاگون درک روشنی از هزینه‌های واحد و ظرفیت تولید ندارد.

داشتن داده‌ها برای پشتیبان از هزینه‌های واحد و برآورد ظرفیت تولید، طبق قانون برای شروع اختیار تدارکات چند ساله که پنتاگون از قبل برای کشتی‌ها و هواپیماها استفاده می‌کند، الزامی است.

در گزارش خود، متصرفان مجلس نمایندگان گفتند که با نیاز به «تقاضای ثابت» موافق هستند تا پایگاه صنعتی دفاعی بتواند تولید را افزایش دهد، اما آن‌ها پاسخ دادند که پنتاگون «نتوانست نشان دهد» چگونه قراردادهای چند ساله با این استانداردهای قانونی مطابقت دارد.

اقدام برای کاهش برنامه‌های بودجه موشکی با سرزنش تملک‌‌کنندگان دموکرات مواجه شد که معتقدند پیشنهاد 1.9 میلیارد دلاری برای تطبیق با تهدیدات چین مورد نیاز است.

این گزارش که هفته آینده علنی خواهد شد، تغییرات بودجه‌ای را که تخصیص‌‌‌دهندگان در بودجه دفاعی جو بایدن انجام داده‌اند را تشریح می‌کند. اولویت‌های کمیته را در شکل دادن به لایحه و موارد مورد علاقه یا نگرانی برای تملک‌‌کنندگان توضیح می‌دهد.

کمیته تخصیص کامل قرار است روز پنجشنبه لایحه بودجه مالی 2024 را پس از تصویب این هفته در سطح کمیته فرعی مشخص کند. انتظار می‌رود که دموکرات‌ها با این قانون به دلیل اختلافات مخارج با جمهوری‌خواهان و انواع محافظه‌کاران مخالفت کنند.

قانون سیاست دفاعی که از طریق کمیته نیروهای مسلح مجلس نمایندگان آمریکا در حال اجراست تا حد زیادی هزینه‌های موشکی پیشنهادی را تأیید می‌کند، اگرچه لایحه این هیئت فقط مجوز بودجه را می‌دهد و تخصیص پول را به تملک‌‌کنندگان واگذار می‌کند.

این لایحه کل حساب‌های تدارکاتی پنتاگون را به میزان 4 میلیارد دلار از درخواست بودجه دولت کاهش می‌دهد که تا حد زیادی ناشی از کاهش برنامه‌های موشکی است.

هزینه کلی تسلیحات همچنان 2.8 میلیارد دلار از سطح سال جاری افزایش خواهد یافت.

با این حال، سایر حساب‌های اصلی در مقایسه با گزارش پنتاگون افزایش خواهند یافت. بودجه عملیات و تعمیر و نگهداری 3 میلیارد دلار بالاتر از درخواست بود.

مالکان همچنین 2 میلیارد دلار اضافی را به درخواست تحقیق و توسعه دولت اختصاص دادند.